چین به معاهده تجارت تسلیحاتی در سازمان ملل پیوست

به گزارش هنجس بلاگ، نمایندگی چین در سازمان ملل ضمن انتقاد از مخالفت آمریکا با قطعنامه های بین المللی و خروج آن از معاهده های جهانی، سند عضویت پکن در معاهده تجارت تسلیحاتی را به دبیرکل سازمان ملل تحویل داد.

چین به معاهده تجارت تسلیحاتی در سازمان ملل پیوست

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از مخالفت دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ برای پیوستن به معاهده تجارت تسلیحات (ATT)، دفتر نمایندگی دائم چین در سازمان ملل متحد بامداد امروز (سه شنبه به وقت تهران) از پیوستن به این معاهده اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری تاس، این دفتر با صدور بیانیه ای گفت ژانگ جون نماینده چین در سازمان ملل سند عضویت پکن در معاهده تجارت تسلیحاتی را به آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان تحویل داده و از 90 روز دیگر این معاهده در چین به اجرا درمی آید.

ژانگ نیز طی بیانیه ای با انتقاد از سیاست دولت ترامپ در مخالفت با توافق ها و قطعنامه های بین المللی، گفت: یک کشور (آمریکا) از معاهده های بین المللی در حوزه کنترل تسلیحاتی و همچنین توافقات و سازمان های بین المللی خارج می گردد، به تعهدات بین المللی خود عمل نمی کند و گام های یکجانبه ای برای توهین به دیگر کشورها برمی دارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وی این رویکرد یکجانبه گرایی آمریکا را منشأ مسائل در دنیا توصیف نموده و شرح داد: این امر باعث به وجود آمدن عدم قطعیت های عظیم در توازن و ثبات استراتژیک دنیا شده و به شدت کوشش های مشترک کشورها برای مقابله با چالش های دنیای را تضیف نموده است.

بر اساس داده های مؤسسه تحقیقاتی صلح استکهلم، چین در سال های 2014 تا 2018، در رتبه پنجم کشورهای صادرکننده بیشترین میزان تسلیحات قرار داشت.

دولت ترامپ در چهال سال گذشته، خروج از معاهدات بین المللی متعددی از جمله توافق هسته ای ایران، معاهده آسمان باز و معاهدات تسلیحاتی با روسیه را در کارنامه خود دارد.

پیش از این هوآ چون یینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتقاد از این سیاست های آمریکا گفته بود آمریکا باید برنامه آزمایش بمب اتمی خود را کنار بگذارد، زیرا چنین اقداماتی ثبات و نظم دنیای را برهم می زنند. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1284

به "چین به معاهده تجارت تسلیحاتی در سازمان ملل پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به معاهده تجارت تسلیحاتی در سازمان ملل پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید