کامران وفا جایزه مصطفی را به توسعه علوم بنیادی در کشور اهدا کرد

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، چهارمین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) همزمان با ولادت حضرت پیامبر (ص) با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری، علی اکبر صالحی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل تالار وحدت برگزار گردید.

کامران وفا جایزه مصطفی را به توسعه علوم بنیادی در کشور اهدا کرد

برگزیدگان این دوره از جایزه معرفی و تقدیر شدند.

کامران وفا یکی از برگزیدگان این دوره از جایزه در حاشیه مراسم اعطای جایزه مصطفی (ص) در جمع خبرنگاران گفت: یک چهارم جمعیت جهان مسلمان هستند اما متاسفانه یک چهارم علم متعلق به مسلمانان نیست. امیدواریم با کوشش دانشمندانی که در کشورهای اسلامی زندگی می نمایند، این موضوع جبران گردد و از نظر علمی به سطح جهان برسند.

وی گفت: علم برای جامعه مسلمانان غریبه نیست و در گذشته نه چندان دور دوران طلایی علم در کشورهای اسلامی گذرانده شده و دانشمندان نامداری در ایران داشته ایم.

این برگزیده جایزه مصطفی گفت: این نشان می دهد علم می تواند بسیار نزدیک به جامعه ما باشد هرچند که در حال حاضر کمی از جامعه اسلامی دور شده است.

وی در مورد پژوهش خود در زمینه نظریه F اضافه نمود: پژوهشی که من انجام می دهم در حال حاضر هیچ نمودی در جامعه و اثر مستقیمی بر زندگی بشر ندارد.

وفا ادامه داد: علم لزوماً برای این ساخته نشده که در همان لحظه روی زندگی بشر تاثیر بگذارد و در واقع سرمایه گذاری برای آینده بشر است.

برگزیده جایزه مصطفی 2021 ادامه داد: نتایج کاری که در قرن 19 انجام دادیم را امروز می بینیم، بنابراین سرعت در علم جایی ندارد.

به گفته وفا، حوزه ای که من در آن کار می کنم یعنی نظریه ریسمان در حال حاضر هیچ تاثیری بر زندگی بشر ندارد، تنها فهم ما را از جهان بیشتر می نماید.

وی در مورد جایزه مصطفی اعلام کرد: تمام قسمت نقدی جایزه را به عنوان سرمایه اولیه به بنیاد عام المنفعه ای در ایران اهدا می کنم که در حوزه علوم بنیادین فعالیت می نمایند.

وی اضافه نمود: این موضوع می تواند به رشد علوم پایه در ایران و کشورهای همسایه یاری کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3538

به "کامران وفا جایزه مصطفی را به توسعه علوم بنیادی در کشور اهدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامران وفا جایزه مصطفی را به توسعه علوم بنیادی در کشور اهدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید