کرونا حریف آموزش نشد ، تجربه تازه ایرانی در سایه ویروس فراگیر جهانی

به گزارش هنجس بلاگ، مدارس و دانشگاه ها اولین مراکزی بودند که تحت تاثیر شیوع کرونا تعطیل شدند، اما این امر به معنای تعطیلی آموزش نبود و در این روز های قرنطینه، بازار آموزش های مجازی گرم است.

کرونا حریف آموزش نشد ، تجربه تازه ایرانی در سایه ویروس فراگیر جهانی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، مدارس و دانشگاه ها اولین مراکزی بودند که تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا تعطیل شدند. اما تعطیلی مدارس به معنای تعطیلی آموزش نبود و در این روز های قرنطینه خانگی بازار آموزش های مجازی و آنلاین مدارس گرم شد. آموزش هایی که قرار است عدالت آموزشی در کشور را محقق کند و لطمه ای به فرایند تحصیلی مدارس و دانشگاه ها وارد نگردد. سیستمی نوین که کوله باری از تجربیات را برای نظام آموزشی کشور به همراه خواهد داشت.

وزارت آموزش و پرورش هم با راه اندازی شبکه ای همه گیر و سراسری در کشور به این سیستم جدید آموزشی، ساختاری منطقی و یک شکل داد و همه دانش آموزان سراسر کشور زیرمجموعه این سایت نوپا با معلمان و مدیران مدرسه در ارتباط هستند و آموزش های درسی را بی وقفه دریافت می نمایند.

برگزاری آنلاین کلاس های در ایران یکی از تجربیات جدید و شاید مورد احتیاجی است که این روز ها در شرایط بحرانی کرونا مورد استفاده قرار گرفته است. آموزشی که در سال های تحصیلی آینده و در تعطیلات ناخواسته ای که پیش می آید به کار خواهد آمد و از ایجاد وقفه در یادگیری و آموزش پیشگیری می نماید.

آموزش آنلاین چیست؟

در یک تعریف ساده می توان یادگیری یا آموزش آنلاین را یک آموزش برنامه ریزی شده دانست که افراد در محیط هایی جدا از هم، اما زیر یک سقف متحد آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش می بینند. به همین دلیل آموزش آنلاین، به فناوری های ارتباطی و نهادی برای طراحی و برنامه ریزی آموزش احتیاجمند است. آموزش آنلاین باید شامل دو طرف ارتباط، یعنی مدرس و یاد گیرنده باشد.

قرن بیست و یک که دیگر اینترنت و ابزار ارتباطی به یک وسیله ضروری برای همه تبدیل شده و در دورترین نقاط کشور هم رخنه نموده، شرایط توسعه خدمات آنلاین هم فراهم شده است که باید از این فرصت ناب در کنار خانه نشینی دانش آموزان و دانشجویان برای توسعه این خدمات بهره برد.

سیستم پیاده سازی یادگیری مجازی با یاری مجموعه ای از نرم افزار های آموزشی امکاندپذیر است. سامانه مدیریت آکادمی که بنا به اهداف مدیریت آموزشی در آکادمی های حضوری پیاده سازی می گردد و سایر ابزار های مدیریت آموزش الکترونیکی بنا به نوع درخواست مخاطبان، به صورت جداگانه و یا همگی با هم می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

توسعه زیرساخت های آموزش آنلاین

ستاد توسعه فناوری های اقتصادی دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری هم که به دنبال توسعه زیرساخت های فناوری ارتباطات و اطلاعات در کشور است در این روز ها دست به کار شده تا با حمایت از زیرساخت های آموز آنلاین و دانش بنیان های توانمند به توسعه این عرصه شتاب دهد.

پویش کرونا پلاس هم که به همت ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی در کشور ایجاد شده است کوشش دارد با یاری به تسریع مجوز ها و اقدامات در خلاق یا دانش بنیان شدن استارتاپ ها، ارائه حمایت های اقتصادی، یاری به برطرف موانع قانونی برای اخذ مجوز، یاری به تبلیغ و معرفی آن ها و تامین زیرساخت ها، شبکه سازی بین استارتاپ های مختلف، از خدمات آنلاین مورد احتیاج مردم در روز های قرنطینه حمایت کند.

با راه اندازی این پویش، حوزه های تاثیرگذار در فضای مجازی تقویت می گردد و به وسیله آن ظرفیت های استارتاپی آنلاین شناسایی و مورد حمایت قرار می گیرد. پس از ارزیابی ظرفیت های آنلاین، ارتقای آن ها و پایدار سازی و یاری به ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر انجام می گردد.

آموزش آنلاین، حمل و نقل آنلاین، سلامت آنلاین، ورزش آنلاین، سرگرمی و توریسم آنلاین، فراوری محتوای آنلاین، نوآوری اجتماعی، فروشگاه های آنلاین و ایده و ابتکارات را از جمله حوزه های مد نظر در این پویش است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 680

به "کرونا حریف آموزش نشد ، تجربه تازه ایرانی در سایه ویروس فراگیر جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا حریف آموزش نشد ، تجربه تازه ایرانی در سایه ویروس فراگیر جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید