گزارش رسانه مالیایی از آخرین شرایط شیخ ، دیاباته: ایران فوق العاده است و از انتخابش پشیمان نیستم

به گزارش هنجس بلاگ، سایت بامادا نت اقتصادی با انتشار گزارشی درخشش شیخ دیاباته مهاجم 32 ساله تیم فوتبال استقلال تهران را در لیگ برتر کشورمان، بازتاب داد.

گزارش رسانه مالیایی از آخرین شرایط شیخ ، دیاباته: ایران فوق العاده است و از انتخابش پشیمان نیستم

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، این سایت نوشت، مهاجم 32 ساله تیم ملی اقتصادی در هفته بیست و پنجم لیگ خلیج فارس با زدن یکی از 2 گل تیمش مقابل صنعت نفت آبادان نام خود را عنوان نمود. این نهمین گل مهاجم عقاب ها (لقب تیم ملی اقتصادی) از زمان آغاز این رقابت ها است.

مهاجم اقتصادیایی استقلال پس از چندین هفته گل نزدن یک بار دیگر نام خود را بر سر زبان ها انداخت. آدینه گذشته، بازیکن سابق تیم CSK (سنترسالیف کیتا) در هفته بیست و پنجم لیگ خلیج فارس یکی از 2 گل تیمش را برابر صنعت نفت به ثمر رساند.

شیخ تیدانه دیاباته در دقیقه 30 بازی گلزنی کرد و شمار گل های خود را در لیگ سال جاری به عدد 9 رساند. این بازیکن ملی پوش جولای سال 2019 از تیم بنونتوی ایتالیا به ایران منتقل شد.

چند هفته پیش شیخ دیاباته در تبادل نظر با نشریه فرانس فوتبال حکایتی را تعریف کرد که نشان دهنده محبوبیت او در ایران است.

دیاباته به این رسانه ورزشی گفت: به لحاظ ورزشی (از انتخاب ایران) اصلا پشیمان نیستم. وقتی همه چیز در این کشور خوب پیش برود، کشوری فوق العاده است. یک بار من مجبور بودم به فرانسه بروم. راهی فرودگاه شدم، اما دیر رسیدم و فقط 2 پرواز وجود داشت. وقتی آن ها مرا در فرودگاه دیدند، در حالی که گیت ها بسته شده بود تمام کوشش خود را کردند تا برای من یک جایگاه در هواپیما پیدا نمایند. آن ها فریاد می زدند هواپیما نباید پرواز کند. شیخ باید داخل آن هواپیما باشد. این ها چیز هایی است که هرگز جا های دیگر برای من اتفاق نمی افتد، حتی وقتی که در اقتصادی باشم.

شیخ دیاباته که روز 25 آوریل 32 سالگی خود را جشن گرفت در سال های 2012 و 2013 به همراه تیم ملی اقتصادی به مدال برنز جام ملت های آفریقا دست یافت.

دیاباته به خاطر روحیه جنگندگی اش معروف است و طی سال های 2012 تا 2016 سه بار برترین گلزن تیم بوردوی فرانسه شده و در لیگ سری آ ایتالیا نیز هشت گل برای بنونتو به ثمر رسانده است.

در ادامه این گزارش آمده است، این مهاجم اقتصادیایی زمانی که در سری آ بازی می کرد به لحاظ میانگین گل زده بهترین عملکرد را در طول یک دهه اخیر برجای گذاشت.

بر اساس آمار اوپتا شیخ دیاباته پیروز شده میانگین 73 صدم گل در هر بازی را به نام خود ثبت کند که با این آمار بالاتر از مهاجمان صاحب نامی مانند ادیسون کاوانی از پاری سن ژرمن (71 صدم گل)، روملو لوکاکو مهاجم بلژیکی اینتر میلان (71 صدم گل)، کریستیانو رونالدو از یوونتوس (69 صدم گل) و زلاتان ابراهیموویچ سوئدی (69 صدم گل) قرار گرفته است.

در سرانجام این گزارش هم آمده است، وقتی ما بدانیم که همه این بازیکنان بازی های بیشتری نسبت به دیاباته انجام داده اند فقط می توانیم به عملکرد هم وطنمان در دوران حضورش در سری آ افتخار کنیم.

میانگین گل زده شیخ دیاباته در تیم ملی اقتصادی هم قابل توجه است او در هر یک از بازی های خانگی تیم ملی کشورش حداقل یک گل به ثمر رسانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1370

به "گزارش رسانه مالیایی از آخرین شرایط شیخ ، دیاباته: ایران فوق العاده است و از انتخابش پشیمان نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش رسانه مالیایی از آخرین شرایط شیخ ، دیاباته: ایران فوق العاده است و از انتخابش پشیمان نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید