گوشت قرمز گران می گردد؟

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران : رییس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور گفت: با پشت سرگذاشتن عید قربان قیمت گوشت قرمز تغییری نکرده است، اما افزایش هزینه برای نهاده های دامی می تواند بر قیمت نهایی این محصول نیز اثرگذار باشد.

گوشت قرمز گران می گردد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علی اصغر ملکی با اشاره به اینکه در حال حاضر گوشت قرمز به میزان کافی در بازار عرضه می گردد، گفت: از اوایل هفته و بعد از برگزاری آیین روز عید قربان افزایشی در قیمت گوشت قرمز نداشتیم و قیمت این کالای اساسی تغییر نکرده است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور با بیان اینکه از نیمه تا سرانجام هر ماه تقاضا برای خرید گوشت قرمز کاهش می یابد، گفت: در سال های گذشته با صادرات دام و واردات گوشت یخی، تعادل عرضه و تقاضا بر هم می خورد زیرا گوشت با کیفیت داخلی صادر و گوشت بی کیفیت خارجی وارد می شد اما امسال این بازار از ثبات لازم برخوردار است.

وی با اشاره به گران شدن نهاده های دامی توضیح داد: بر همین اساس دامدار، پرورش دام را به صرفه نمی داند زیرا به عنوان مثال قیمت هر کیلو کاه 1700 تومان و یونجه سه هزار تومان معین شده است که با توجه به اتمام فصل چرا در سرانجام تابستان، پرورش دام با هزینه بالاتری روبرو می گردد که بر روی قیمت گوشت نیز اثر خواهد گذاشت.

به گفته رییس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور، حمل 100 راس دام از غرب کشور به تهران 2 میلیون تومان هزینه در بردارد که در نهایت این هزینه به مصرف کننده نهایی تحمیل می گردد.

وی با اشاره به بعضی گرانی های گوشت قرمز در قصابی های مناطق شمالی پایتخت گفت: با توجه به قرار داشتن کشتارگاه ها در جنوب یا خارج از تهران حمل از میدان راه آهن که محل تحویل گوشت قرمز است تا مناطق شمالی هزینه بالاتری را به قصابی ها تحمیل می نماید که با در نظر دریافت مالیات و هزینه بیشتر اجاره و کارگر در این مناطق افزایش قیمتی در حدود سه هزار تومان به ازای هر کیلوگرم نسبت به مناطق جنوبی طبیعی و منطقی محسوب می گردد.

ملکی با اشاره به علاقه مردم مناطق شمالی تهران به گوشت فانتزی حتی با قیمتی گران تر گفت: گوشت کم چربی یا بدون دنبه یا دام با نژاد متفاوت توسط قصاب های شمال تهران بیشتر خریداری می گردد به عنوان مثال دام استان کرمانشاه کم چرب و سبک تر از دام منطقه شرق کشور همچون سبزوار است، به همین دلیل در تهران بیشتر دام غرب مورد استفاده قرار می گیرد.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور همچنین درباره قربانی های امسال به مناسبت عید قربان توضیح داد: در سال های گذشته 50 هزار راس دام برای این روز تنها برای استان تهران پیش بینی می شد اما در امسال قربانی گوسفند با ارقام پیشین همخوانی نداشت زیرا بسیاری از مردم این آیین را برگزار نکردند.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا از قربانی نکردن دام در محیط های شهری استقبال کردیم، گفت: امسال غرفه های قربانگاه شهرداری نیز برپا نشد، به همین دلیل میزان تقاضا برای دام نسبت به سال های گذشته کمتر بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1534

به "گوشت قرمز گران می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشت قرمز گران می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید