10 راه ساده برای مقابله با خروپف 10 راه ساده برای مقابله با خروپف

به گزارش هنجس بلاگ، کافیست شبی را در کنار فردی به صبح برسانید که خر و پف می کند. انگار در طول شب تراکتوری بالای سرتان مشغول شخم زدن زمین بوده است. البته همسران افرادی که خر و پف می کنند تا حدودی به این صداهای ناهنجار عادت دارند، اما با این حال خروپف، هم برای خود فرد و هم اطرافیانش آزاردهنده و مشکل زا است. در این مطلب بیشتر در خصوص این مشکل و راه های مقابله با آن صحبت خواهیم کرد. لطفا با ما همراه باشید.

10 راه ساده برای مقابله با خروپف 10 راه ساده برای مقابله با خروپف

10 راه ساده برای مقابله با خروپف

به گزارش هنجس بلاگ به نقل از تبیان کافیست شبی را در کنار فردی به صبح برسانید که خر و پف می کند. انگار در طول شب تراکتوری بالای سرتان مشغول شخم زدن زمین بوده است. البته همسران افرادی که خر و پف می کنند تا حدودی به این صداهای ناهنجار عادت دارند، اما با این حال خروپف، هم برای خود فرد و هم اطرافیانش آزاردهنده و مشکل زا است. در این مطلب بیشتر در خصوص این مشکل و راه های مقابله با آن صحبت خواهیم کرد. لطفا با ما همراه باشید.صدای رعد و برق های شبانه

صدای خر و پف زمانی بلند می گردد که یک انسداد کوچک در جهت عبور هوا در پشت زبان و بینی به وجود بیاید.

البته خر و پف همچنین می تواند یکی از علائم اختلالی به نام آپنه خواب باشد. در این صورت نفس فرد در حین خواب به مدت حدود 10 ثانیه قطع می گردد که نیاز به درمان دارد.

درست است که خر و پف را نمی توان بیماری تلقی کرد، اما همین مشکل باعث ایجاد اختلال در خواب می گردد و نشان می دهد که چیزی در بدن درست کار نمی کند.

در نتیجه بهتر است اگر به طور مداوم خر و پف می کنید به پزشک مراجعه کنید، چون روش های مختلفی برای مقابله با این مشکل و بهبود کیفیت خواب وجود دارد.

دلایل احتمالی خر و پف

خر و پف می تواند در نتیجه عوامل متعددی بروز کند که مصرف الکل، اضافه وزن و چاقی مفرط، سرماخوردگی یا آلرژی های تنفسی، آخر بارداری، بدشکلی و انحراف بینی و تغذیه نامناسب از جمله عوامل شایع آن است.

در اینجا ساده ترین و طبیعی ترین روش های درمان خر و پف را به شما می گوییم.

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که به پشت خوابیدن باعث خر و پف و تشدید آن می گردد. برای مقابله با این مشکل لازم است که به پهلو بخوابید

از مصرف الکل و آرامبخش ها بپرهیزید

مصرف الکل و همچنین داروهای آرامبخش باعث تضعیف سیستم عصبی مرکزی و در نتیجه باعث شل شدن عضلات، دیافراگم و فک می گردد که به افزایش مشکل خر و پف دامن می زند. به همین دلیل لازم است از مصرف الکل و این داروها خودداری کنید.

اگر اضافه وزن دارید تلاش کنید

متاسفانه اضافه وزن و چاقی مفرط نیز از عوامل بروز و تشدید خر و پف است. اگر از این مسائل رنج می برید، قبل از هر کاری تلاش تان را برای لاغری به کار بگیرید.

تغذیه سالم و ورزش را دریابید. به پزشک تغذیه مراجعه کنید تا بهتر شما را راهنمایی کند.

اضافه وزن و چاقی مفرط جزو عواملی هستند که به مجاری تنفسی فشار می آورند و در ایجاد صداهای مهیب خر و پف نقش اساسی دارند.

با آلرژی مقابله کنید

افرادی که از آلرژی های تنفسی رنج می برند، بیشتر از افراد دیگر در معرض خر و پف قرار می گیرند.

در این صورت لازم است که با استفاده از داروهای آنتی هیستامین و یا داروهای ضداحتقان با مشکل خود مقابله کنید.

همچنین لازم است که به طور مرتب خانه و مبلمان، فرش، موکت و پرده های خانه خود را گردگیری کنید تا گردوخاک روی آنها، مشکل تان را شدیدتر نکند.

به پهلو بخوابید

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که به پشت خوابیدن باعث خر و پف و تشدید آن می گردد. برای مقابله با این مشکل لازم است که به پهلو بخوابید.

برای عادت کردن به این حالت بهتر است یک توپ تنیس در کنار خود روی رختخواب تان بگذارید تا مانع از برگشتن به پشت و طاقباز خوابیدن گردد، چون توپ ها، پشت را اذیت می کنند و فرد دوباره به پهلو بر می گردد.

از بالشت بلند استفاده کنید

یک بالشت بلند انتخاب کنید و یا اینکه دو بالش را روی هم قرار دهید، به طور که سرتان بلندتر از بدن تان قرار بگیرد. این کار باعث بهبود شرایط عبور هوا از بینی و دهان می گردد و خر و پف را کاهش می دهد.

پیاز را دریابید

یکی از روش های قدیمی برای مقابله با خر و پف که همچنان کارایی دارد، استفاده از پیاز است. برای این کار لازم است که یک عدد پیاز را به دو نیم کنید و روی آن نمک بپاشید.

آن را داخل بشقابی گذشته و هنگام خواب، بالای سرتان یا کنار تخت قرار دهید. اجازه دهید که تا صبح همچنان بالای سرتان بماند تا بوی آن در فضای اتاق پخش گردد.

سرم شستشو تهیه کنید

سرم نمکی مانع از گرفتگی و احتقان بینی می گردد و در نتیجه با باز کردن راه بینی، از خر و پف جلوگیری می کند.

برای این کار کافیست نصف یک قاشق چایخوری نمک و یک نوک انگشت جوش شیرین را در یک فنجان آب ولرم حل کنید. با این محلول بینی تان را با دقت شستشو دهید.

دمنوش گزنه

دمنوش گزنه نیز یکی از درمان های طبیعی برای مقابله با خروپف محسوب می گردد.

برای تهیه این دمنوش کافیست یک قاشق برگ خشک گزنه را در نصف یا یک لیوان متوسط آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. قبل از خواب این دمنوش را میل کنید تا خر و پف تان کمتر گردد.

دمنوش گیاه مریم گلی

گیاه مریم گلی شهرت زیادی در مقابله با مسائل و بیماری های تنفسی دارد. در نتیجه روش خوبی برای مقابله با خر و پف های شبانه نیز محسوب می گردد.

برای بهره مندی از خواص بی نظیر آن می توانید چند برگ از این گیاه را با یک فنجان آب جوش به مدت ده دقیقه دم کنید. محلول را صاف کرده و قبل از رفتن به رختخواب میل کنید.

روغن زیتون و گیاه سُداب

ترکیب روغن زیتون و گیاه سداب نیز از درمانی های قدیمی و طبیعی خر و پف است.

برای این کار لازم است که یک لیوان روغن زیتون را با 50 گرم گیاه سداب در یک ظرف شیشه ای بریزید. اجازه دهید به مدت دو هفته بماند و سپس روغن را صاف کنید.

شب ها هنگام خواب، مقداری از این روغن را به گردن و پره های بینی تان بمالید. لازم است که ترکیب در ظرف شیشه ای تیره رنگ نگهداری گردد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1967

به "10 راه ساده برای مقابله با خروپف 10 راه ساده برای مقابله با خروپف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 راه ساده برای مقابله با خروپف 10 راه ساده برای مقابله با خروپف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید