5 محصول مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی سقز در انتظار سرمایه گذار

به گزارش هنجس بلاگ، معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی سقز با بیان اینکه برای 5 محصول مرکز رشد این دانشگاه به دنبال سرمایه گذار هستیم، گفت: بلوک های فوق سبک یکی از محصولات است که برای جلوگیری از آسیب در زمان وقوع زلزله کاربرد دارد.

5 محصول مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی سقز در انتظار سرمایه گذار

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

وفا مرسلی در تبادل نظر با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران درباره فعالیت های پژوهشی و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز اظهار کرد: این واحد دانشگاهی به دنبال سیاست های کلی دانشگاه آزاد اسلامی، بیشتر رویکرد تجاری سازی را دنبال می نماید.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه فعالیت های پژوهشی را مانند گذشته از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز خواهان هستیم در برگزاری همایش و مشارکت در فعالیت های علمی فعال بوده و در دو سال اخیر مرکز رشد را به شدت تقویت نموده ایم.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز درباره چگونگی تقویت مرکز رشد این واحد دانشگاهی گفت: علاوه بر اختصاص کادر (سیستم اداری) به مرکز رشد برای جذب ایده فراخوان دادیم و در این راستا پنج ایده به محصول رسیدند. برگزاری رویدادهای کارآفرینی با مشارکت ارگان های مرتبط در شهرستان سقز و استقرار ایده های برتر از فعالیت های تقویتی مرکز رشد بوده است.

بتن پیش ساخته در مرحله احداث کارخانه

این مقام مسئول با بیان اینکه برای پنج محصول مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز به دنبال سرمایه گذار بوده ایم، یادآور شد: یکی از این محصول ها در نمایشگاه دستاوردهای علمی در تهران چند پیشنهاد سرمایه گذاری داشت.

مرسلی اظهار کرد: یکی از محصولات مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز بلوک های فوق سبک بوده که در زلزله برای جلوگیری از آسیب کاربرد فراوانی دارد و محققان این محصول توانستند پیروز عمل نمایند و اکنون محصول آماده است.

وی بتن پیش ساخته را از دیگر دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز اعلام کرد و اضافه کرد: برای رسیدن به این محصول به شیوه مهندسی معکوس عمل شده و مشابه این محصول در ایران نیست و به اندازه ای جذاب بوده که توانسته سرمایه گذار جذب کند و اکنون در مرحله احداث کارخانه است.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز اعلام کرد: سه محصول دیگر واحد سقز در زمینه محصولات کشاورزی بوده که توانسته اند نمونه محصول به بازار بفروشند و با این فرایند می توان گفت که حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم در مرکز رشد این واحد دانشگاهی در حال تقویت است.

واحد سقز صاحب مجله می گردد

مرسلی درباره مجلات پژوهشی و تحقیقات علمی واحد دانشگاهی سقز به خبرنگاران گفت: واحد سقز به دلیل اینکه در سطح دو واحدهای دانشگاه آزاد قرار گرفته است، نمی تواند کمیته نشریات داشته باشد؛ اما با توجه به اینکه به تازگی پیش نویسی از بخشنامه مربوط به نشریات از پژوهشگاه ابلاغ شده، مطابق آن بارقه های امید برای فعالیت در این زمینه شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: بنده کمیته نشر مجلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز را تشکیل دادم و از هر گروهی یک همکار را عضو کردم. ابلاغ برای مجلات صادر شده و با این اقدامات به دنبال یک مجله بین رشته ای هستیم که امیدوارم به تصویب برسانیم و دانشگاه بتواند صاحب یک مجله بین رشته ای گردد.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز درباره طرح های درون و برون دانشگاهی اعلام کرد که این دانشگاه دو طرح در زلزله شناسی به شهرداری پیشنهاد داده و یکی دو جلسه هم در این رابطه با مسئولان شهری صورت گرفته است و به دنبال ارائه طرح توجیهی موضوع به شهرداری هستیم. گروه حقوق واحد سقز نیز به دنبال ارائه طرح همکاری با دادگستری است.

مرسلی درباره معضلاتی که دانشگاه در راه کوشش علمی با آن روبرو است، اظهار کرد: مشکل حادی که در این زمینه هست و فکر می کنم خیلی از واحدهای مشابه ما با آن روبرو هستند، این است که باید در سطح کلان تفاهم نامه هایی با ادارات و ارگان ها امضا گردد تا بتوانیم برای همکاری به زیرمجموعه آنها مراجعه کنیم.

وی ادامه داد: وقتی برای همکاری مراجعه می کنیم به دلیل خلأ های قانونی که وجود دارد، این نهادها به دنبال موافقت نهادهای مافوق شان هستند در حالی که باید بخشنامه ای وجود داشته باشد تا به محض مراجعه بتوانیم از بودجه هایی که آنها در حوزه پژوهشی دارند، استفاده کنیم.

4117/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 919

به "5 محصول مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی سقز در انتظار سرمایه گذار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 محصول مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی سقز در انتظار سرمایه گذار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید