آیا خیار میوه به شمار میرود و یا سبزی؟

به گزارش هنجس بلاگ، آیا کنجکاوید که بدانید آیا خیار میوه است یا سبزی؟ خوب بایستی گفت که میوه بوده اما به اسم سبزی مورد استفاده قرار می گیرد. به خواندن ادامه داده تا بیاموزید که چرا خیار یک میوه بوده اما به اسم سبزی در نظر گرفته می گردد.

آیا خیار میوه به شمار میرود و یا سبزی؟

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

آیا کنجکاوید که بدانید آیا خیار میوه است یا سبزی؟ خوب بایستی گفت که میوه بوده اما به اسم سبزی مورد استفاده قرار می گیرد. به خواندن ادامه داده تا بیاموزید که چرا خیار یک میوه بوده اما به اسم سبزی در نظر گرفته می گردد.

خیار به راحتی در دسترس بوده و به طور گسترده ای کشت می گردد. خیار گیاهی است که متعلق به خانواده کدو می باشد. رنگ آن می تواند سبز تیره و یا سبز روشن در ناحیه بیرونی باشد و می تواند به صورت راه راه و یا برآمدگی های دایره ای بر روی پوست داشته باشد. با این حال، درون خیار سفید بوده و دانه های کوچک فراوانی دارد. گونه های مختلفی از خیار وجود دارد. گونه های انگلیسی و آمریکایی جهت تهیه سالاد مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که خیارهای لیمویی جهت تهیه ترشی بسیار عالی می باشند. آیا خیار میوه بسیار سالمی است ... یا اینکه سبزی بسیار سالمی به تعداد می رود؟ خوب هرکس به راحتی گیج می گردد، به این دلیل که با وجود آنکه به اسم سبزی در نظر گرفته می شوند، در واقع میوه می باشند. به طور مشابه، میوه هایی مانند کدو حلوایی، اسکواش (گونه ای کدو)، گوجه فرنگی، لوبیا سبز، و فلفل دلمه ای هم به اسم سبزی در نظر گرفته می شوند. در این بخش به دلیل مورد تأیید قرار دادن خیار به اسم میوه و دلیل در نظر گرفتن آن به اسم سبزی می پردازیم.

چه مواد غذایی میوه به حساب می آیند؟

بر اساس علم گیاه شناسی، یک میوه، تخمدان رسیده به همراه تخم یا بذر یک گیاه گلدار است. بسیاری از گونه های میوه شامل تخمدان رسیده و بافت های اطراف آن هستند. گیاهان گلدار از آنها به اسم وسیله ای برای انتشار دانه استفاده می نمایند. در آشپزی، هنگامی که میوه را به اسم غذا مورد بحث قرار می دهیم، این اصطلاح معمولاً در مورد آندسته میوه هایی بکار برده می گردد که شیرین، آبدار و گوشتی باشند، مانند سیب، هندوانه، پرتقال، و غیره. از اینرو، بسیاری از آجیل یا مغزهای خوراکی، حبوبات، و یا سبزیجاتی که از نظر گیاه شناسی متعلق به دسته میوه ها می باشند، به اسم میوه در نظر گرفته نمی شوند. بنابراین یک اصطلاح به تنهایی نمی تواند جهت تعریف هزاران گونه از میوه ها مورد استفاده قرار گیرد.

دلایل میوه بودن خیار

خیار از خانواده کدویان بوده که میوه های دیگری، مانند کدوی اسکواش را شامل شده و بعلاوه به همان جنس ماسکملون (نوعی طالبی یا خربزه تخم قند) می باشد. بنابراین، چنانچه بخواهیم از نظر گیاه شناسی بیان کنیم، پاسخ این سئوال که آیا خیار یک میوه است؟ بله می باشد. در خیار دانه هایی همراه با بافتهای اطراف آنها وجود دارد.

سبزیجات چه مواد غذایی هستند؟

اصطلاح سبزی یک اصطلاح آشپزخانه ای است که هیچ ارزش و اعتبار علمی نداشته و تا حدودی ساختگی و غیر عینی است. تمام قسمتهای گیاهان علفی یا برگسان به وسیله انسان به اسم غذا خورده می شوند، خواه بخشی از گیاه و یا تمام گیاه باشد. به اسم مثال، قارچ که متعلق به دامنه بیولوژیکی قارچ ها است معمولاً به اسم سبزی در نظر گرفته شده و بکار برده می گردد. از آنجا که سبزی یک اصطلاح گیاه شناسی نیست، هر قسمت خوراکی گیاه، خواه برگ آن (اسفناج)، ساقه (مارچوبه)، ریشه (هویج)، گل (گل کلم)، پیاز (سیر)، و میوه های گیاه شناسی یا گیاهی مثل گوجه فرنگی، کدوی اسکواش، فلفل، و غیره، باشد می تواند به همین نحو طبقه بندی گردد.

دلایل در نظر گرفتن خیار به اسم سبزی

خیار در مفهوم آشپزخانه ای خیار می باشد. و به صورت خام خورده می گردد و جهت تهیه سالاد مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، شبیه به گوجه فرنگی و کدوی اسکواش، معمولاً به اسم سبزی مصرف و آماده می گردد. غیر از خام خوردن آن، خیار جهت تهیه بسیاری غذاها و ترشیجات مورد استفاده قرار می گیرد.

خیار فوائد زیادی در سلامت دارد. و منبعی بسیار عالی از ویتامین A و ویتامین C است. بعلاوه حاوی مواد مغذی بسیار دیگری مانند فولات، سولفور، پتاسیم و غیره است. خیار حدود 96% آب و آنتی اکسیدان دارد. خوردن خیار می تواند از اختلالات بسیاری مانند اسیدیته یا ترش کردن معده، تب، فشار خون، و غیره پیشگیری کند. بعلاوه می توانید پوست تازه و خنک خیار را برای درمان آفتاب سوختگی بهره ببرید.

بنابراین، خیار در مفهوم آشپزی یک سبزی به حساب می آید. اما در اصطلاح گیاه شناسی به اسم میوه طبقه بندی می گردد. امیدوارم که حقایق و اطلاعاتی که در بالا اشاره شد، شک و تردید شما را در مورد میوه یا سبزی بودن خیار رفع ساخته باشد. اهمیتی ندارد که خیار متعلق به چه طبقه ای باشد، مهم این است که فوائد زیادی در سلامت دارد. بنابراین آن را به صورت خام مصرف نموده و به سالاد خود اضافه نموده تا بیشترین فوائد سلامتی بخش آن نصیبتان گردد.

منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3512

به "آیا خیار میوه به شمار میرود و یا سبزی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خیار میوه به شمار میرود و یا سبزی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید