اتحادیه آفریقا 3000 نظامی در منطقه ساحل مستقر می نماید

به گزارش هنجس بلاگ، اتحادیه آفریقا گفت، میخواهد 3000 سرباز در منطقه ساحل مستقر کند تا از استقرار شورشی ها و وخامت اوضاع جلوگیری کند اما هنوز مکانیزم و زمان استقرار این نیروها را مشخص نکرده است.

اتحادیه آفریقا 3000 نظامی در منطقه ساحل مستقر می نماید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسماعیل شرقی، کمیسر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا در نشست خبری در آدیس آبابا در حاشیه نشست مشترک این اتحادیه و اتحادیه اروپا در مورد استقرار این نیروها گفت: این تصمیمی است که ما با کشورهای عضو گروه پنج ساحل و گروه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا روی آن کار خواهیم کرد. این تصمیم به این دلیل گرفته شده که تهدیدها افزایش یافته و اوضاع پیچیده شده است.

گروه کشورهای 5 ساحل از سال 2014 تشکیل شد. مقر این گروه در نواکشوط است و موریتانی، اقتصادی، بورکینافاسو، نیجر و چاد عضو آن هستند. این گروه سازمانی برای همکاری امنیتی و توسعه این کشورهای واقع در غرب آفریقا است.

با وجودی که هنوز نتایج نشست سران آفریقا اعلام نشده است اما دیپلمات ها تأکید دارند تصمیم استقرار نیروها اجرایی گردد.

همچنین نماینده آفریقای جنوبی در اتحادیه آفریقا به خبرگزاری فرانسه گفت، در این نشست تصمیم گرفته شد که سه هزار تن به مدت شش ماه برای یاری به کشورهای ساحل جهت مقابله با تهدیدهای پیش رو مستقر شوند.

وی با بیان اینکه امیدوار است در امسال میلادی این نیروها مستقر شوند، گفت، هنوز کشورهای شرکت کننده به صورت رسمی برای اعزام نیروها اعلام آمادگی نکردند و مکانیزم تأمین بودجه نیز مشخص نیست.

در جریان این نشست خبری در آدیس آبابا، جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت، این اقدام بسیار عالی است. من فکر می کنم که همکاری لجستیکی کافی داریم تا همه چیز را با هم مدیریت کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 395

به "اتحادیه آفریقا 3000 نظامی در منطقه ساحل مستقر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه آفریقا 3000 نظامی در منطقه ساحل مستقر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید