اتمام کار برداشت گندم از مزارع استان کرمانشاه

به گزارش هنجس بلاگ، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اتمام کار برداشت گندم از مزارع استان با فراوری حدود 700 هزار تن محصول اطلاع داد.

اتمام کار برداشت گندم از مزارع استان کرمانشاه

محمدسعید هوشیار مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال جاری فراوری گندم در استان کرمانشاه به حدود 700 هزار تن رسید، گفت : 528 هزار تن گندم از سوی مراکز خرید گندم استان تحویل گرفته شده است.

وی با اشاره به ارتقای یک پله ای جایگاه کرمانشاه در خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته، اضافه نمود: استان کرمانشاه سال جاری رتبه چهارم خرید گندم در کشور را کسب کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآوری کرد: استان کرمانشاه سال گذشته رتبه پنجم خرید گندم را در کشور داشت.

هوشیار سپس با بیان اینکه سال جاری 397 هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده بود، گفت: 299 هزار هکتار از این سطح اراضی دیم و 98 هزار هکتار دیگر اراضی آبی بود.

وی با اشاره به افزایش بیش از 100 هزار تنی فراوری گندم در استان کرمانشاه نسبت به سال زراعی گذشته، گفت: از آنجایی که سال جاری درگیر خشکسالی بودیم، افزایش فراوریات استان نشان از اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش عملکرد مزارع دارد.

هوشیار رعایت اصول به زراعی شامل رعایت تاریخ و تراکم کشت در کنار تغذیه و کوددهی اصولی به مزارع و نیز مدیریت آفات و امراض را در افزایش عملکرد مزارع آبی استان تاثیرگذار مطرح نمود و اضافه نمود: اگر کشاورزان به سمت مدیریت علمی مزارع سوق داده شوند، شاهد افزایش چشمگیر فراوریات استان خواهیم بود.

هوشیار با اشاره به فعالیت 82 مرکز خرید تضمینی گندم در استان در سال زراعی جاری، گفت: این مراکز تا اتمام کار تحویل محصول فعال خواهند ماند.

وی با بیان اینکه تا به امروز 90 درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده، گفت: تا به امروز 49 هزار و 299 میلیارد ریال به حساب کشاورزان گندمکار واریز شده است.

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3807

به "اتمام کار برداشت گندم از مزارع استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام کار برداشت گندم از مزارع استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید