اجرای زیرسازی 22 کیلومتر از خط آهن بستان آباد - تبریز

به گزارش هنجس بلاگ، مجری طرح راه آهن میانه - تبریز گفت:زیرسازی 22 کیلومتر از خط آهن راستا بستان آباد - خاوران تبریز در 3 قطعه جداگانه به صورت فعال از سوی پیمانکاران در حال اجراست.

اجرای زیرسازی 22 کیلومتر از خط آهن بستان آباد - تبریز

حمید علیمحمدزاده، مجری طرح راه آهن میانه - تبریز گفت: زیرسازی 22 کیلومتر از راستا راه آهن بستان آباد تا تبریز در 2 خط تکمیل شده و روسازی آن نیز در مرحله اول در یک خط در حال اجرا است.

او با اشاره به آغاز عملیات ریل گذاری خط آهن بستان آباد - تبریز گفت: هم اکنون عملیات بالاست ریزی قشر اول به طول 10 کیلومتر از سمت بستان آباد به تبریز اجرا شده و ادامه این عملیات در 12 کیلومتر بعدی در حال اجرا است.

مجری طرح راه آهن میانه - تبریز با بیان اینکه روسازی راستا ریلی بستان آباد - تبریز در 3 قشر بالاست ریزی می گردد، گفت: تراورس بتنی مورد احتیاج نیز به این محور حمل شده و برای اولین بار در کشور در این راستا از ریل ساخت داخلی استفاده می گردد.

علی محمدزاده، با اشاره به اینکه راستا راه آهن بستان آباد تا خاوران تبریز 44 کیلومتر است، ادامه داد: کوشش می گردد تا انتهای سال 99 عملیات روسازی و ریل گذاری این راستا تکمیل گردد و به بهره برداری برسد.

او یادآوری کرد: برای اتمام ایستگاه بستان آباد، تکمیل نواقص خط آهن میانه تا بستان آباد به طول 132 کیلومتر و تکمیل خط آهن بستان آباد تا ایستگاه خاوران احتیاج به 6 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار است که از این مبلغ 2 هزار و 200 میلیارد ریال تخصیص یافته و بقیه نیز تا سرانجام سال و سال 99 از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین می گردد.

علی محمدزاده، اضافه کرد: با تکمیل نواقص زیرسازی و انجام عملیات روسازی، خط آهن میانه تا خاوران در سال 99 به بهره برداری می رسد.

خط آهن 2 خطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در راستا راه آهن تهران - تبریز آغاز شده و با گذر از شهر های ترکمن چای، بستان آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می گردد.

طرح راه آهن میانه تبریز حدود 203 کیلومتر بوده که 132 کیلومتر آن شامل راستا میانه-بستان آباد و 70 کیلومتر شامل راستا بستان آباد تا تبریز است؛ این طرح از سال 1379 آغاز شده است.

خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز، ادامه راه آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی 5.5 ساعت کاهش می دهد.

این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن های باری 120 کیلومتر و برای واگن های مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 35

به "اجرای زیرسازی 22 کیلومتر از خط آهن بستان آباد - تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای زیرسازی 22 کیلومتر از خط آهن بستان آباد - تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید