احتمال تعویق انتخابات پارلمانی عراق قوت گرفت

به گزارش هنجس بلاگ، ایرنا نوشت: دو نماینده مجلس عراق از احتمال تعویق انتخابات زودهنگام این کشور خبر دادند که براساس برنامه قرار است، ماه ژوئن (خرداد - تیر ماه) سال آینده برگزار شود.

احتمال تعویق انتخابات پارلمانی عراق قوت گرفت

با ما همراه باشید و درباره jamalseyyedi بیشتر بدانید.

محمود الزجراوی کننده ائتلاف سائرون در مجلس عراق امروز (سه شنبه) از توافقی بین تعدادی از جریان های سیاسی این کشور برای تعویق انداختن انتخابات زودهنگام مجلسی به انتها سال آینده میلادی به منظور ساماندهی اوضاع خودشان خبر داد.

الزجراوی بدون اینکه مشخصا نامی از این جریان های سیاسی بیاورد، گفت: این جریان ها هم اکنون تلاش می کنند که مانع تکمیل قانون جدید انتخابات و تعدیل قانون دادگاه فدرال شوند؛ خصوصا که تاخیر در تکمیل این قوانین به معنای تاخیر در برگزاری انتخابات زودهنگام است.

وی که با سایت المعلومه گفت وگو می کرد، افزود: تعویق انتخابات زودهنگام مجلسی عراق به زمان دیگری اساسا به معنای عدم برگزاری آن است. از این رو، این جریان های سیاسی تلاش می کنند که برگزاری انتخابات در موعد طبیعی خود در سال 2022 میلادی بعد از انتها دوره مجلسی کنونی برگزار شود؛ بدون اینکه مجلس خود را منحل کند.

در عین حال، بدر الزیادی دیگر کننده ائتلاف سائرون امروز برگزاری انتخابات زودهنگام را به چند دلیل از جمله بحران مالی و فنی و امنیتی در عراق کنونی سخت دانست و گفت که این فضا ممکن است روی تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام مجلسی تاثیر منفی بگذارد.

این درحالی است که عبدالحسین الهنداوی مشاور نخست وزیر عراق در امور انتخابات امروز از دقت اطلاعات مبنی بر وجود توافقی سیاسی برای تعویق زمان برگزاری انتخابات زودهنگام مجلسی در عراق اظهار بی اطلاعی کرده است.

پس از تظاهرات و اعتراضات مردمی در عراق و بوجود آمدن بحران سیاسی در این کشور، مجلس عراق به منظور آرام کردن معترضان و ارایه پیشنهاد قوانین جدید انتخابات وعده برگزاری انتخابات زودهنگام را داده اند، ولی قوانین جدید تا به امروز به تصویب نرسیده و ابهاماتی درباره برگزاری این انتخابات بروز کرده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1979

به "احتمال تعویق انتخابات پارلمانی عراق قوت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تعویق انتخابات پارلمانی عراق قوت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید