احتمال شگفتی در انتخابات 2024 آمریکا

به گزارش هنجس بلاگ، داگلاس مک کینان تحلیلگر حرفه ای و رایزن دو رئیس جمهوری گذشته آمریکا در تحلیلی نوشت: الکساندریا اُکاسیو کورتز (Alexandria Ocasio-Cortez) نماینده حزب دموکرات از ایالت نیویورک، هماوردی برای زوج بایدن-هریس در انتخابات 2024 آمریکا و احتمالا شگفتی ساز انتخابات آینده آمریکا باشد.

احتمال شگفتی در انتخابات 2024 آمریکا

مک کینان در مقاله ای که در تارنمای خبری هیل انتشار یافت نوشت: بسکمک از افراد، گروه های سیاسی اکاسیو کورتز را دست کم گرفته اند.

مک کینان که رایزن ارتباطاتی رونالد ریگان و جرج اچ.دبلیو بوش دو رئیس جمهور سابق آمریکا بوده و به مدت سه سال نیز مشاور سیاستگذاری و ارتباطاتی در پنتاگون در زمان ریاست جمهوری بوش پسر بود دراین باره نوشت: اُکاسیو کورتز که بدون سابقه سیاسی و از یک خانواده تنگدست بوده که پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی حتی برای کمک به خانوده اش در کافه های نیویورک کار می کرد، توانست با شکست دادن جوی کراولی نماینده حرفه ای نیویورک ، شگفتی ساز انتخابات میان دوره ای 2018 آمریکا شود.

مک کینان نوشت: اُکاسیو کورتز بواقع نماد رویای آمریکایی محسوب شد؛ حال در دوره ریاست جمهوری جو بایدن و معاون وی کامالا هریس، اُکاسیو کورتز می تواند قدرتمندترین عامل پیشرفت شاخه پوپولیست حزب دموکرات به شمار رود.

وی به آرای که برنی سندرز در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا که در رقابت به هم حزبی خود هیلاری کلینتون بدست آورده اشاره کرد که در آنزمان توانسته بود حدود 13 میلیون نفر که بیشتر آنها ریشه در مسائل پوپولیستی داشتند را بدست آورد اما 10 درصد از این افراد به دلیل آنکه حزب دموکرات آنها را بی اهمیت دانست به سمت ترامپ روی آوردند.

مک کینان در ادامه تحلیل خود نوشت: اما امروز این عده صدای اُکاسیو کورتز را می شنوند، صدایی که متصل به مسائل پوپولیستی و مسائلی است که به باور این عده باید به فوریت به آنها پرداخته شود، است.

مک کینان می نویسد: چنانچه زوج بایدن - هریس عملکردی ضعیف از خود نشان داده و دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای 2022 میلادی بیشتریت خود را در دو مجلس سنا و نمایندگان از دست دهند، آنگاه اُکاسیو کورتز می تواند برای نامزد شدن درانتخابات 2024 بیاندیشد.

وی نوشت: با علم بر این موضوع است که ران کلین (Ron Kkain) به تازگی با اُکاسیو کورتز ملاقات می کند چراکه وی دریافته است تا چه اندازه اُکاسیو کورتز می تواند قدرتمند باشد و پتانسیل سیاسی وی نه تنها نامحدود بلکه قابل تسریع و شتاب دریافت خواهد بود.

الکساندریا اُکاسیو-کورتز Alexanderia Ocasio-Cortez سی و دو ساله، فعال سیاسی ، آموزگار، سازمان دهندهٔ جامعه و سیاستمدار آمریکایی است. وی در پنجم تیرماه 1397 با شکست دادن جوی کراولی در حوزه انتخابی چهاردهم نیویورک، برندهٔ انتخابات حزب دموکرات در این منطقه شد. پیروزی که از آن به عنوان بزرگ ترین شکست غیرمنتظره در انتخابات میان دوره ای سال 2018 یاد می شود.

اُکاسیوکورتز یکی از اعضای سوسیالیست های دموکراتیک آمریکا است و توسط نهادهای سیاسی ترقی خواه و افراد متعددی مورد تأیید و حمایت قرار گرفته است. او جوان ترین نماینده زن کنگره در تاریخ آمریکا به شمار می رود.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2880

به "احتمال شگفتی در انتخابات 2024 آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال شگفتی در انتخابات 2024 آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید