ادامه فشار آمریکا بر چین برای پیوستن به مذاکرات هسته ای

به گزارش هنجس بلاگ، ایالات متحده همچنان به فشارهای خود علیه چین برای پیوستن پکن به مذاکرات مربوط به کنترل تسلیحات هسته ای ادامه می دهد.

ادامه فشار آمریکا بر چین برای پیوستن به مذاکرات هسته ای

با سفر چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ایالات متحده روز آدینه بار دیگر بر چین فشار آورده است تا به مذاکرات کنترل تسلیحات هسته ای با واشنگتن و مسکو ملحق گردد. این در شرایطی است که چین بارها مخالفت خود را با پیوستن به چنین مذاکراتی اعلام نموده است.

بر اساس این گزارش یک مقام ارشد دولت ترامپ که نامش فاش نشده در این باره گفت: چین برای مدت زمان طولانی است که می گوید هرگز وارد رقابت تسلیحاتی نخواهد شد و به دنبال رقابت بر سر تسلیحات هسته ای با آمریکا و روسیه نیست. اکنون وقت آن فرا رسیده ست که چین ثابت کند یک بازیگر بین المللی مسئولیت پذیر است.

گرچه زرادخانه هسته ای آمریکا و روسیه به مراتب قوی تر و بزرگتر از چین است ولی توسعه فعالیت های نظامی پکن در منطقه آسیا اقیانوسیه موجب نگرانی شدید متحدان آمریکا و سیاستگذاران کاخ سفید شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دنبال فشار بر چین برای پیوستن به مذاکرات ایالات متحده و روسیه بر سر کنترل تسلیحات هسته ای است که قرار است جایگزین پیمان نیواستارت 2010 گردد، پیمانی که در ماه فوریه آینده منقضی خواهد شد.

چین پیشنهادات ترامپ را رد و اعلام نموده است که نیروی هسته ای اش کاملا دفاعی بوده و هیچ گونه تهدیدی علیه سایر کشورها به شمار نمی رود.

یک مقام دیگر دولت ترامپ در این باره گفت: ادامه سکوت چین موجب ایجاد نگرانی و نااطمینانی درباره تمایلات و انگیزه های آنها می گردد.

برآورد می گردد که چین حدود 300 سلاح هسته ای در اختیار دارد. این در شرایطی است که فشارها بر رئیس جمهور آمریکا برای تمدید پیمان فعلی کنترل تسلیحات هسته ای با روسیه موسوم به نیواستارت به شدت افزایش یافته است. بر اساس این پیمان؛ روسیه و آمریکا هر یک می توانند 1550 کلاهک هسته ای در اختیار داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 183

به "ادامه فشار آمریکا بر چین برای پیوستن به مذاکرات هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه فشار آمریکا بر چین برای پیوستن به مذاکرات هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید