ارائه 20 طرح در قالب تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی مازندران

به گزارش هنجس بلاگ، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: حدود 20 طرح برون دانشگاهی در حوزه کشاورزی به معاونت برنامه و بودجه مازندران در قالب تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی پیشنهاد داده ایم.

ارائه 20 طرح در قالب تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی مازندران

صادق سلمانپور در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران درباره تازه ترین دستاوردها و برنامه های حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری اظهار کرد: این واحد دانشگاهی مانند سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال طرح های پژوهشی کاربردی بوده و توانسته با همراهی دانشجویان دوره دکتری طرح هایی را انجام دهد که برای دانشگاه و استان مفید بوده و برخی از مسائل موجود را حل نماید.

وی افزود: در جلسه ای که با مدیریت برنامه و بودجه استان مازندران داشتیم برخی از مسائل این استان احصا شد و مقرر شد در راستای طرح های پژوهشی موجود حرکت کرده و مسائل را برطرف کنیم.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری اظهار کرد: در دوران کرونایی توانستیم در مرکز رشد دانشگاه در یک پروژه علمی دستگاه ضد عفونی کننده بسازیم، اکنون متقاضیان زیادی برای خرید این دستگاه داریم و امیدواریم بتوانیم با فروش آن درآمدزایی غیرشهریه ای خوبی برای دانشگاه داشته باشیم.

این استاد دانشگاه گفت: با توجه به اینکه حدود یک ماه از حضور بنده در این مسئولیت می گذرد؛ اما با فضای پژوهشی بیگانه نبوده ام؛ زیرا از قبل حدود 16 سال مسئولیت های اجرایی متعددی از جمله 6 سال در جهاد دانشگاهی استان گلستان و سازمان های مختلف داشته ام و این تجربه باعث شد با مسئولان اجرایی استان مازندران برای اجرای فعالیت های پژوهشی جلسه برگزار کنیم.

پیشنهاد 40 طرح کاربردی به مسئولان استان مازندران

سلمانپور افزود: در این جلسات حدود 40 طرح کاربردی به مسئولان استان مازندران پیشنهاد داده شد که در این جهت همکاری استادان را در کنار خود شاهد و ناظر هستیم و در جلسه ای که با رئیس سازمان برنامه و بودجه استان داریم، این طرح ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با یادآوری طرح های پژوهشی واحد دانشگاهی ساری به خبرنگاران گفت: پیشنهاد پروژه آبیاری و پمپ خورشیدی از جمله پروژهایی است که در گروه برق دانشگاه پیشنهاد داده ایم؛ زیرا در خیلی از مناطق مردم به آبیاری احتیاج دارند؛ اما برق برای این کار ندارند که از انرژی خورشیدی می توان به عنوان جایگزین استفاده کرد.

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری بیان نمود: در حوزه کشاورزی 20 طرح به معاونت برنامه و بودجه استان مازندران در قالب تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان پیشنهاد دادیم که مورد استقبال قرار گرفت و این پیشنهادها در جلسه ای که ذکر آن رفت، بررسی می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با یادآوری فعالیت مجله های علمی پژوهشی در دانشگاه متبوع خود خاطرنشان کرد: فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی در پایگاه علوم جهان اسلام نمایه شده و این رویداد باعث ارسال مقاله های متعددی به دانشگاه می شود.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری افزود: استادان این واحد دانشگاهی با تکیه بر توانمندی های خود اقدام به اخذ پروژه های برون دانشگاهی کردند که در این زمینه نیز برنامه های جامع و کاملی طراحی شده که در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی از این پروژه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

سلمانپور اظهار کرد: از سوی دیگر با نمایندگان استان بر اساس تخصص و سمتی که در کمیسیون های تخصصی مجلس دارند، جلسه برگزار کردیم تا با معرفی توانمندی های واحدهای دانشگاه آزاد در استان مازندران بتوانیم پروژه های ملی را در این استان معرفی و اجرا کنیم.

4117/4062/پ

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1786

به "ارائه 20 طرح در قالب تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 20 طرح در قالب تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید