استفاده از ظروف تفلون ممکن است با بیماری سلیاک ارتباط داشته باشد

به گزارش هنجس بلاگ، براساس مطالعات محققان دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک با افزایش سطح مواد شیمیایی حاصل از ظروف تفلون و آفت کش ها در خون احتمال بروز بیماری سلیاک به ویژه در میان جوانان شدت می یابد.

استفاده از ظروف تفلون ممکن است با بیماری سلیاک ارتباط داشته باشد

به گزارش خبرنگاران ایرنا به نقل از ساینس دیلی نوشت: سلیاک نوعی اختلال خودایمنی ژنتیکی است که سبب می گردد سیستم ایمنی بدن بر اثر مصرف یک پروتئین به نام گلوتن به پرزهای روده کوچک حمله کند و باعث اختلال در جذب مواد غذایی گردد.

در بیماری سلیاک بر اثر آسیب به پرزهای جذب کننده مواد غذایی، مواد مغذی و ویتامین های مورد احتیاج از جمله آهن، فولات، کلسیم، ویتامین D، پروتئین و چربی در اختیار بدن قرار نمی گیرد و بیمار به سوءتغذیه دچار می گردد. گندم و جو حاوی پروتئین گلوتن هستند. کم خونی، خستگی و اختلالات گوارشی از جمله نفخ و اسهال مهم ترین علائم این عارضه است.

براساس مطالعات جدید افزیش سطح مواد شیمیایی حاصل از ظروف تفلون، انواع آفت کش و مواد ضد حریق در خون نیز می تواند احتمال بروز این بیماری را افزایش دهد.

در حال حاضر برای این عارضه درمانی وجود ندارد و توصیه می گردد با رژیم غذایی بیماری کنترل گردد.

براساس آمار سازمان پیشگیری و کنترل بیماری ها، حدود یک درصد از جمعیت آمریکا به بیماری سلیاک مبتلا هستند. بیماری حدود 83 درصد از این افراد هنوز تشخیص داده نشده یا اشتباه تشخیص داده شده است.

محققان احتمال می دهند بیماری سلیاک در صورت درمان نشدن، احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با سیستم اعصاب از جمله ام اس را نیز افزایش دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 844

به "استفاده از ظروف تفلون ممکن است با بیماری سلیاک ارتباط داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظروف تفلون ممکن است با بیماری سلیاک ارتباط داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید