افزایش 11 درصدی تولید صنعت لوازم خانگی بزرگ در نیمه نخست 1400

به گزارش هنجس بلاگ، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن از رشد 11 درصدی در تولید صنعت لوازم خانگی بزرگ در سال جاری خبر داد و گفت: خودباوری و خوداتکایی در صنعت لوازم خانگی شکل گرفته است.

افزایش 11 درصدی تولید صنعت لوازم خانگی بزرگ در نیمه نخست 1400

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، مهدی صادقی نیارکی در نشست بررسی و مصاحبه درباره مسائل روز صنعت لوازم خانگی افزود: صنعت لوازم خانگی در سال 96 نزدیک به 11 میلیون دستگاه تولید داشت که عمده آن ها تحت لیسانس برند های خارجی در کشور تولید می شد که پس از اعمال تحریم ها این رقم به هشت میلیون دستگاه در سال 97 کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به تکیه بر توان داخلی و توسعه ظرفیت برند های ملی، گفت: در سال های قبل خودباوری و نگاه به ظرفیت های درون تقویت و توان فنی مهندسی بازپروری شد و در سال 99 عدد تولید ما به 15 میلیون دستگاه در سال رسید.

صادقی نیارکی گفت: سال جاری نیز تولید 16 میلیون و 500 هزار دستگاه انواع لوازم خانگی برنامه ریزی شده است و رصد شرایط تولید لوازم خانگی بزرگ در نیمه نخست سال جاری رشد حدود 11 درصدی را نشان می دهد.

وی بیان داشت: همچنین شاهد افزایش سرمایه گذاری در این بخش از سوی بنگاه های فعال هستیم.

معاون امور صنایع وزارت صنعت تاکید کرد: لازم است نیاز های بازار برآورده و حقوق مصرف کنندگان از نظر قیمت و کیفیت از سوی تولیدکنندگان این بخش بیش از پیش رعایت شود.

وی گفت: سرمایه گذاری های زیادی در این حوزه در دو سال گذشته هم در حوزه تولید و هم در حوزه توسعه و تعمیق ساخت داخل قطعات و مجموعه ها اتفاق افتاده که اقدام بسیار اقدام مبارکی است و باید تداوم یابد.

گفتنی است بررسی آمار عملکرد تولیدکنندگان لوازم خانگی در بخش لوازم خانگی بزرگ از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه حاکی از رشد تولید ماشین لباس شویی و یخچال و فریزر و افت تولید تلویزیون در هم سنجی با پارسال است.

در حالی که در 6 ماهه ابتدایی سال گذشته 495 هزار و 200 دستگاه ماشین لباس شویی در کشور تولید شده بود، این آمار در سال جاری با رشد 35.1 درصدی به 668 هزار و 900 دستگاه رسید.

در بخش یخچال و فریزر نیز رشد را شاهد بودیم، به طوری که مطابق آمار های وزارت صنعت، معدن و تجارت یک میلیون و 70 هزار و 500 دستگاه از آن ها تولید شد که 10 درصد بیش از تولید مدت مشابه سال گذشته (972 هزار و 900 دستگاه) است.

با این حال، در بخش تلویزیون شاهد کاهش تولید کارخانجات و شرکت های داخلی بدیم.

در مدت یاد شده 555 هزار و 400 دستگاه انواع تلویزیون در کشور تولید شد که 10.9 درصد کمتر از آمار مدت مشابه سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3768

به "افزایش 11 درصدی تولید صنعت لوازم خانگی بزرگ در نیمه نخست 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 11 درصدی تولید صنعت لوازم خانگی بزرگ در نیمه نخست 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید