افشای نقش مستقیم انگلیس در جنگ یمن

به گزارش هنجس بلاگ، وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن از نقش مستقیم انگلیس در تجاوزات علیه یمنی ها پرده برداشت.

افشای نقش مستقیم انگلیس در جنگ یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن خاطرنشان کرد که نیروهای مسلح، مشارکت میدانی انگلیس در تجاوزات علیه ملت یمن در جبهه شمالی را تحت نظر دارند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد، انگلیس به وسیله خدمات مستشاری و نیز مشارکت میدانی در حمایت از دشمن سعودی در جنگ یمن نقش دارد.

یک منبع در وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن گزارش داد انگلیس اطلاعات مربوط به مشارکت خود در جبهه های شمالی را پنهان و کوشش می نماید مانع رسیدن این اطلاعات به رسانه ها گردد. اما شواهد حاکی از آن است که انگلیس به شکل مستقیم در جنگ یمن نقش داشته و تجهیزات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی را اداره می نماید. همچنین علاوه بر خدمات مستشاری در جبهه های شمالی بخش زیادی از انواع سلاح های عربستان توسط انگلیسی ها تأمین می گردد.

این منبع تاکید نمود طرف انگلیسی طی سال 2017 در مشارکت میدانی خود در جنگ یمن متحمل خسارات زیادی شده و به زودی جزئیات این موضوع معین خواهد شد.

پیش از این نیز محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی با اشاره به نقش مخرب انگلیس در جنگ یمن گفت: انگلیس در این تجاوز شریک است و هواپیماها و تیم متخصص آن با سعودی ها در بمباران مردم یمن مشارکت دارند.

اخیرا آکسفام(یکی از بزرگترین سازمان های بین المللی امدادرسانی برای ریشه کنی فقر، گرسنگی و بی عدالتی) دولت انگلیس را به دلیل فروش تجهیزات نظامی از جمله تجهیزات سوختگیری هوایی به عربستان، به طولانی شدن جنگ یمن متهم کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2863

به "افشای نقش مستقیم انگلیس در جنگ یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای نقش مستقیم انگلیس در جنگ یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید