بازسازی و طراحی داخلی خانه آجری

به گزارش هنجس بلاگ، خانه ای که امروز به شما معرفی می کنیم، نتیجه بازسازی بی نظیرِ یک گاراژ تجاری است. حتم دارم این اولین باری نیست خانه ای می بینید که ساختمانش قبلا کاربری مسکونی نداشته. بسیاری از خانه هایی که می شناسیم، ابتدا کلیسا، گاراژ، و یا یک انبار عظیم بوده اند. شاید به نظرتان عجیب باشد، ولی تنها با کمی تغییر در طراحی داخلی و نمای بیرونی می توان از چنین ساختمان هایی، یک خانه مسکونی درآورد. اغلب صاحبخانه ها ترجیح می دهند ویژگی های اصیل و قدیمی ساختمان دست نخورده باقی بماند چون به خانه شخصیت و هویت می دهد، و ظاهرش تاریخی و کهنه می گردد. این خانه ای که در تصاویر زیر می بینید، زمانی یک گاراژ تجاری بوده. ولی وقتی شرایط فعلی اش را ببینید باورتان نمی گردد از ابتدا یک خانه مسکونی نبوده.

بازسازی و طراحی داخلی خانه آجری

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه کلنگی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

این بازسازی و طراحی داخلی خانه آجری با طراحی و نقشه کشی هوشمندانه به یک خانه دلباز و پرنور تبدیل شده. قوانین میراث فرهنگی به معمار پروژه اجازه نداد که ارتفاع سقف اتاقِ رو به خیابان را دستکاری کند. سردرب خانه هم تحت همین قوانین دست نخورده باقی ماند. به محض ورود، با یک سالن طولانی و پرنور روبرو می شوید که روشناییِ خود را از حیاط داخلی خانه تامین می نماید. حیاطی که به این فضای مدرن و شهری، طبیعت را یادآوری می نماید. بازسازی خانه با فولاد مشکی، آجر بازیافتی، بتن و الوار چوبی صورت گرفته. این مصالح نه تنها مقاومند، بلکه با ظاهر گرم و پرحرارتِ خود بین تاریخچه صنعتی ساختمان و کاربری جدیدش، توازن برقرار می نمایند. این خانه مدرن و صنعتی که تنها یک طبقه دارد، دیوارهای آجری بی نهایت زیبایی دارد که سرگذشت ساختمان را از ذهن بیننده پاک می نماید.

مقابل کابینت های آشپزخانه، یک جزیره عظیم قرار گرفته است که تعدادی چراغ آویز بتنی در بالای آن خودنمایی می نمایند. این جزیره، درواقع میزی است که 4 نفر ظرفیت دارد. پشت جزیره و اتاق نشیمن، یک دیوار آجری هست که به ما یادآوری می نماید این خانه زمانی یک گاراژ تجاری بوده.

در دکوراسیون داخلی این بازسازی و طراحی داخلی خانه آجری از بافت های متعدد و متنوعی استفاده شده که جذابیت خانه را بیشتر نموده. مثل قالی کف اتاق نشیمن. حضور درب و دیوارهای شیشه ای باعث می گردد ارتباطی یکسره بین فضای داخل و خارج خانه برقرار گردد.

دیوارهای شیشه ای، درواقع درب های کشویی ای هستند که داخل و خارج خانه را به هم وصل می نمایند. با باز شدن این درب های شیشه ای، هوای تازه وارد خانه می گردد. یکی دیگر از وسایلی که توجهم را جلب کرد، سیستم قفسه بندی روی دیوار است که تلویزیون و تعدادی از لوازم شخصی و دکوری صاحبخانه را به نمایش گذاشته.

مقابل اتاق نشیمن، حیاط داخلی قرار گرفته است که با تعدادی گل و گیاه تزئین شده. به نظرم این حیاط محل استراحت و مطالعه، و حتی غذا خوردن اعضای خانواده است.

اتاق غذاخوری، دقیقا کنار آشپزخانه قرار گرفته. درواقع همه اتاق ها داخل یک سالن و در کنار یکدیگر قرار دارند چون این خانه طراحی و نقشه کشی اُپن و یکسره دارد. چیزی که در این تصویر توجهم را جلب کرد، رنگ جایگاه ها و دکور متالیک روی میز است.

آشپزخانه یک کانتر بتنی، تعدادی کابینت چوبی و فلزات مشکی دارد. در این عکس یک پلکان دیده می گردد که به طبقه بالا منتهی می گردد. هیچکس نمی داند طبقه بالا چه خبر است.

حفره هایی که روی سطح چوبی کابینت های فوقانی ایجاد شده، یک طرح کاملا هنری و خاص به این فضا داده. هماهنگی و هارمونی جالبی بین کابینت ها و کانتر بتنی آشپزخانه برقرار است.

در آخرین عکس، یک دورنمای کلی از این خانه می بینید. شاید کوچک باشد، ولی از زیبایی و ظرافت چیزی کم ندارد. مهم این است که همه تجهیزات و امکانات لازم برای یک زندگی خانوادگی را دارد.

شما را نمی دانم ولی من عاشق این خانه شدم! از تماشای دیوارهای آجری سیر نمی شوم! استفاده از چوب و مصالح مختلف در بازسازی و طراحی داخلی خانه آجری طبیعی بودن فضای خانه را چند برابر نموده. باید به شرکتی که مسئولیت بازسازی ساختمان را به عهده داشته تبریک گفت چون پیروز شدند از یک گاراژ قدیمی، یک خانه زیبا و دنج و خودمانی دربیاورند. جالب ترین قسمت اینجاست که این خانه هیچ شباهتی به یک گاراژ ندارد. چنین پروژه هایی نه تنها الهام بخش ما هستند، بلکه ثابت می نمایند برای رسیدن به خواسته هایمان، نیازی به یک فضای عظیم و دردندشت نداریم. در یک فضای کوچک و کم جا هم می توان به نتیجه ایده آل رسید!

منبع: homedesignlover

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 660

به "بازسازی و طراحی داخلی خانه آجری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و طراحی داخلی خانه آجری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید