با فیلتر تصفیه آب آنتی باکتریال، نیاز به اشعه فرابنفش ندارید!

به گزارش هنجس بلاگ، طبق اعلام یک شرکت دانش بنیان برای تصفیه آب، در صورت استفاده از فیلتر های نانویی آنتی باکتریال این شرکت نیاز به پرتو های فرابنفش نیست و فیلتر های نانویی می توانند عوامل بیماری زا را از بین ببرند.

با فیلتر تصفیه آب آنتی باکتریال، نیاز به اشعه فرابنفش ندارید!

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت گواراب سازان دشت سبز یکی از تولیدکنندگان فیلتر های تصفیه آب، در حال حاضر فیلتر های نانویی آنتی باکتریال و واشر های آنتی باکتریال را در لیست محصولات نانویی خود دارد. این فیلتر و واشر آنتی باکتریال بر پایه موادی قرار داده شده تا مانع رشد هرگونه میکروارگانیسم و باکتری ها را بر روی بدنه و ساختار خود شوند.

در فیلتر های نانویی این شرکت با گنجانیدن عامل ضدباکتریایی یا بایوساید در ساختار فیلتر، ریسک و خطر آلودگی سطوح آن به انواع باکتری و میکروارگانیسم ها بسیار کاهش می یابد. از جمله باکتری هایی که سطوح فیلتر تصفیه آب آنتی باکتریال از رشد آن ها ممانعت به عمل می آورند استافیلوکوکوس اورئوس و اشرشیاکلی است. در صورتی که سطوح فیلتر در مجاورت با آب شرب به باکتری های مذکور آلوده شود می تواند خطرات جدی برای سلامتی مصرف کنندگان به همراه داشته باشد.

مغانلو مدیر فروش شرکت گواراب سازان دشت سبز می گوید: در این فیلترها، کلر و کربن از آب جدا می شوند و از آنجایی که کلر خاصیت گندزدایی دارد، با حذف آن فرصت مناسبی برای رشد باکتری ها به وجود می آید. فیلتر نانویی گواراب سازان دشت سبز برای این ساخته شده که بتواند این میکرواورگانیسم ها را از بین ببرد. با وجود این فیلتر دیگر نیازی به فیلتر UV در دستگاه تصفیه آب نیست. فیلتر UV، با تاباندن نور فرابنفش به آب، باکتری و میکروارگانیسم ها را از بین می برد. اما به دلیل قیمت بالای نور UV مقرون به صرفه نیست. فیلتر های آنتی باکتریال گواراب قادراند هرگونه قارچ و باکتری را در آب را از بین ببرند.

این فیلتر های نانویی به دلیل وجود نانوذرات، خاصیت آنتی باکتریال داشته و علاوه بر حذف عوامل بیماری زا، به حذف رنگ، بو و مزه بد آب کمک می کنند. نانوذرات یک عامل ضدمیکروبی قوی هستند که می تواند باعث از بین رفتن طیف وسیعی از میکروب ها شود. آن ها به دیواره سلولی باکتری چسبیده و این عوامل بیماری زا را از بین می برند. اثر ضدباکتریایی ذرات به طور چشمگیری در بعد نانومتری افزایش می یابد، به طوری که نانوذرات قادر به از بین بردن بیش از 650 نوع باکتری هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3102

به "با فیلتر تصفیه آب آنتی باکتریال، نیاز به اشعه فرابنفش ندارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فیلتر تصفیه آب آنتی باکتریال، نیاز به اشعه فرابنفش ندارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید