برای امیکرون واکسن جداگانه ساخته می گردد

به گزارش هنجس بلاگ، آژانس دارویی اروپا اظهار داشت، ضروری است شرکت های داروسازی تنها یک واکسن تک ظرفیتی متناسب با نوع امیکرون توسعه دهند.

برای امیکرون واکسن جداگانه ساخته می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، آژانس دارویی اروپا بیان کرد، از توسعه سریع واکسن امیکرون حمایت می نماید و در صورتی که سریع ترین راه برای توسعه واکسن های موجود باشد، از تشکیل پرونده برای تأیید یک واکسن ارتقا یافته کووید-19 که فقط نوع تازه را هدف قرار می دهد، پشتیبانی می نماید.

مارکو کاوالری، مسئول سیاست گذاری واکسیناسیون در آژانس دارویی اروپا در یک جلسه توجیهی با خبرنگاران یادآور شد، ضروری است شرکت های داروسازی تنها یک واکسن تک ظرفیتی متناسب با نوع امیکرون توسعه دهند؛ علاوه بر این ضروری است نسخه های ترکیبی واکسن را آنالیز نمایند.

وی ادامه داد: آزمایش چندین واکسن در آزمایش های بالینی محکم ترین راه رو به جلو خواهد بود؛ باید نتایج آزمایش های بالینی را آنالیز کنیم و یک ارزیابی انجام دهیم، از جمله داشتن درک خوب از اینکه آیا داده ها کل جمعیت بزرگسال را پوشش می دهند یا محدود خواهند شد.

نواواکس (Novavax) که یک شرکت زیست فناوری مستقر در مریلند آمریکا است، کار روی نسخه ای از واکسن کووید-19 خود برای هدف قرار دادن این نوع تازه کرونا را شروع نموده و در چند هفته آینده این واکسن را برای آزمایش و ساخت نمونه اولیه آماده خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3723

به "برای امیکرون واکسن جداگانه ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای امیکرون واکسن جداگانه ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید