آمریکا مسئول توسعه سریع کرونا در دنیا است

به گزارش هنجس بلاگ، خبرگزاری رسمی چین گزارشی را با عنوان آمریکا، مسئول شیوع جهانی کووید-19 منتشر نموده و در آن نقش این کشور در شیوع ویروس کرونا را تشریح نموده است.

آمریکا مسئول توسعه سریع کرونا در دنیا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک گزارش تحقیقاتی با عنوان ایالات متحده مسئول توسعه دنیای کووید-19 روز آدینه منتشر شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی شینهوا چین، بر اساس این گزارش، داده های منابع متعدد نشان داده که ایالات متحده محتمل ترین کشوری است که کرونا در آن منشأ گرفته و کشوری است که از همه بیشتر مسئول توسعه سریع دنیای این ویروس است.

این گزارش می افزاید، دستکاری سیاسی این بیماری کوشش های دنیای برای مبارزه با همه گیری را به طور خاص سخت و چالش برانگیز نموده است. این گزارش به طور مشترک به وسیله اندیشکده Intelligence & Alliance و موسسه Taihe منتشر شده است.

در این گزارش اشاره شده که شواهدی که نشان می دهد که کووید-19 از ایالات متحده منشا گرفته مدام در حال ظاهر شدن است. به عنوان مثال، جدول زمانی شیوع بیماری در ایالات متحده به طور مداوم به عقب افتاده است، نقش ارتش ایالات متحده در منشا و توسعه کرونا دیده می گردد، و موارد اولیه در بسیاری از کشور ها به آمریکا مرتبط است.

در این گزارش که ایالات متحده را نیروی اصلی توسعه دنیای کووید-19 خوانده، گفته شده که این کشور برترین زمان برای مهار این بیماری همه گیر را در مراحل اولیه از دست داد. سیاست در های باز آن توسعه دنیای ویروس را تشدید کرد و بازگرداندن غیرمسئولانه مهاجران به وسیله آن، مبتلایان را به دنیا صادر کرد.

این گزارش اعلام نمود که نیرو های آمریکایی مستقر در خارج از این کشور بار ها پروتکل های پیشگیری از بیماری همه گیر را نقض نموده و انتقال را تسریع نموده اند.

در این گزارش آمده است که ناکامی آمریکا در کنترل کرونا در رویداد های بین المللی منجر به توسعه فوق العاده این ویروس شده و تحریم های یکجانبه آن منجر به بحران انسانی شده است.

در ادامه خاطرنشان شده که دستکاری سیاسی ایالات متحده مبارزه دنیای با همه گیری را سختتر نموده است، زیرا این کشور از مسئولیت پیشگیری از بیماری همه گیر طفره رفته که کوشش های بین المللی ضد همه گیری را تضعیف نموده است.

این گزارش با بیان این که ایالات متحده به منافع شخصی سیاسی وسواس دارد و از مسئولیت خود طفره می رود، می افزاید قطبی شدن سیاسی هم به آمریکا و هم به کل دنیا آسیب می رساند.

در خاتمه این گزارش آمده از آنجایی که همه گیری کووید-19 به تاخت و تاز خود خود ادامه می دهد، به ویژه با ظهور گونه های جهش یافته که عدم اطمینان در خصوص پاسخ دنیای آینده به همه گیری را افزایش داده، ایالات متحده باید وسواس خود به منافع شخصی سیاسی را کنار بگذارد و در خصوص خطا های عمده خود در پیشگیری و کنترل اپیدمی فکر کند.

بعلاوه از ایالات متحده خواسته شده که از سیاسی کردن ویروس کرونا دست بردارد، از تضعیف همکاری بین المللی ضد همه گیری دست بکشد، واکسن های خود را فعالانه با دنیا به اشتراک بگذارد، تحقیقات ریشه یابی را به شیوه ای علمی انجام دهد و بهبود اقتصاد دنیای را تسهیل کند تا همه گیری در نهایت شکست بخورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3628

به "آمریکا مسئول توسعه سریع کرونا در دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا مسئول توسعه سریع کرونا در دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید