بورل : تمام اعضای برجام برای تعامل آماده اند

به گزارش هنجس بلاگ، تهران (پانا) - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به ضرورت عبور از سیاست فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ علیه ایران و حرکت به سمت دیپلماسی حداکثری بر لزوم بازگشت برجام در جهت اصلی و استفاده از ظرفیت های مالی آن تاکید نمود و گفت:تمام اعضای توافق برای تعامل در این زمینه آمادگی دارند.

بورل : تمام اعضای برجام برای تعامل آماده اند

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل در آستانه سفر به مسکو در گفت وگو با خبرگزاری اینترفکس بیان داشت: برجام در بزنگاه حساسی قرار گرفته است. به عنوان مسئول هماهنگ کننده سخت کوشش می کنم تا برجام را زنده نگه دارم.

وی اضافه کرد: من با تمام مشارکت کنندگان از جمله شرکای ما در امریکا در تماس هستم. اما راستا راحتی نیست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه دولت کنونی آمریکا رویکرد جدیدی را در قبال برجام در پیش گرفته گفت که تمام اعضای توافق برای تعامل در این زمینه آمادگی دارند.

وی سپس یادآور شد: برجام بر این اساس پایه گذاری شد که تحریم های ایران در ازای تعهدات هسته ای برطرف شود و ما به عنوان اتحادیه اروپا به اجرای تعهداتمان ذیل برجام ادامه می دهیم.

بورل با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام و توسل به سیاست فشار حداکثری از جمله تحریم های ثانویه پیامدهای منفی به دنبال داشته توضیح داد که از تمام ظرفیت های برجام از جمله در حوزه مالی استفاده نشده است.

وی با بیان این مطلب نتیجه گرفت: ما باید در چارچوب کمیسیون مشترک برجام از سیاست فشار حداکثری به سمت دیپلماسی حداکثری حرکت و با ایجاد محرکه های مثبت، نسبت به اجرای کامل برجام اطمینان حاصل کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توضیح داد: هدف نهایی این است که به اجرای کامل این توافق باز گردیم.

رئیس جمهوری سابق آمریکا سال 2018 از برجام خارج شد اما جو بایدن رئیس جمهوری جدید این کشور وعده داده است که به این توافق باز می شود.

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام و بر اساس مفاد همین توافق هسته ای بعضی اقدامات برنامه هسته ای خود از جمله غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را از سر گرفت اما همیشه تاکید نموده است که اگر دولت آمریکا همه تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران را لغو و بدون قید و شرط به برجام باز شود، ایران هم به تعهدات برجامی خود عمل می نماید.

دولت جدید آمریکا درباره بازگشت به برجام پیش شرط هایی را مطرح نموده است. واشنگتن الحاق دوباره این کشور به برجام را منوط به اجرای کامل آن از سوی ایران نموده است. این در حالیست که جمهوری اسلامی، آمریکا را ناقض برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد دانسته و تاکید دارد که آمریکا باید گام نخست را برای احیای برجام بر دارد.

پیتر استانو سخنگوی بورل گفته است که رایزنی ها با مقامات آمریکا در مورد برطرف تحریم ها علیه ایران در جریان است. وی اضافه کرد که جوسپ بورل به عنوان هماهنگ کننده برجام به شدت در حال فعالیت و رایزنی است تا برجام به راستا اصلی آن باز شود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2624

به "بورل : تمام اعضای برجام برای تعامل آماده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل : تمام اعضای برجام برای تعامل آماده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید