تشریح مصوبات جلسه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور

به گزارش هنجس بلاگ، تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور مصوبات چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور را تشریح کرد.

تشریح مصوبات جلسه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور

وحید قبادی دانا در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهاردهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در دفتر وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در این جلسه مصوباتی در ارتباط با وظایف آموزش و پرورش درباره مناسب سازی شرایط محیطی در مدارس و ساختمان های آموزش و پرورش طبق ماده 2 قانون حمایت از افراد دارای معلولیت به تصویب رسید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: همچنین شرایط لازم برای سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در ساختمان های جدید در دست احداث و ایجاد شرایط مناسب برای تلفیق اجتماعی افراد دارای معلولیت و عدم ایزوله کردن آنها و آموزش فرهنگ مناسب سازی و فرهنگ مواجهه افراد معلول در وزارت آموزش و پرورش و استفاده از امکانات آموزشی و تکنولوژی های نوین افراد دارای معلولیت گزارشی از سدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ارتباط با فعالیت های مناسب سازی و دسترس پذیری در این سازمان برای گروه های مختلف افراد دارای معلولیت داده شد.

وی ادامه داد: در این جلسه درباره اشتغال افراد دارای معلولیت در وزارت آموزش و پرورش بحث و تبادل نظر صورت گرفت. پیشنهاد سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای نهضت مشارکت توان افزایی جهت تامین اقلام مورد نیاز افراد دارای معلولیت که در آموزش و پرورش تحصیل می کنند توسط خیرین مورد تاکید قرار گرفت. علاوه بر این گزارشی از فعالیت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس توسط رییس این سازمان در ارتباط با مناسب سازی ساختمان ها و مدارس دانش آموزان به تفصیل داده شد.

قبادی دانا شرح داد: این جلسه 12 مصوبه داشت که یکی از مصوبات درباره ایجاد کارگروه مشترک با حضور کنندگان آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و تشکل های غیردولتی معلولان برای تدوین سرفصل و مطالب آموزشی برای گنجاندن در کتب درسی بود. موضوع بعدی در ارتباط با دانشگاه فرهنگیان بود که پیشنهاد شد تا مباحث مربوط به مناسب سازی و سرفصل و محتوای دروس دانشجویان گنجانده شود و بخشی از فعالیت های پژوهشی تحقیقاتی و پایان نامه های تحصیلی موضوع اختصاص داده شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: به سازمان نوسازی مدارس نیز توصیه شد که رعایت ضابطه 246 نظام فنی و اجرایی مشاوران و پیمانکاران را مد نظر قرار دهد و کلیه فعالیت های عمرانی اعم از انجام تعمیرات از محل اعتبارات دولتی یا مشارکت خیرین را الزامی مکند و بر حسن اجرای ضوابط نظارت داشته باشد.

وی تاکید کرد: در کلیه مدارس غیردولتی و دولتی نیز مقرر شد طی برنامه ریزی، کلاس ها، کتابخانه، کارگاه ها و سرویس های بهداشتی را برای مناسب سازی معلولان انجام دهند. همچنین با تاکید وزیر آموزش و پرورش، اردوگاه فرهنگی تحت پوشش این وزارتخانه ملزم شدند برای دسترس پذیری دانش آموزان معلول مناسب سازی شوند.

قبادی دانا گفت: در این جلسه تاکید شد مجموعه شاد و آموزش های مجازی در این اپلیکیشن برای بهره مندی دانش آموزان نابینا و ناشنوا مناسب سازی شود. علاوه بر این با همکاری صدا و سیما امکان لازم برای بهره مندی از برنامه های آموزشی مدرسه تلویزیونی شبکه آموزش با زیرنویس مطالب و استقرار رابط ناشنوایان فراهم شود.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: در مجموع وزیر آموزش و پرورش با همراهی و هماهنگی با مصوبات قبلی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی را برای پیگیری و اجرای مصوبات انتخاب کرد تا شرایط بهتری بری دانش آموزان ایجاد شود.

وی یادآور شد: همچنین شهرداری تهران نیز ملکلف شد تا معابر منتهی به تمام مدارس استثنایی شهر تهران را مناسب سازی کند و معابر را تکمیل کند و همچنین مقرر شد از طریق معاونت عمران وزارت کشور اقدام مشابه در سایر شهرهای کشور برای مناسب سازی معابر منتهی به مدارس استثنایی صورت بگیرد.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2176

به "تشریح مصوبات جلسه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح مصوبات جلسه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید