توسعه صنایع وابسته به صنعت گچ با موضوع ارتقای علمی

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: سبقه گچ در استان سمنان به سالیان بسیار دور برمی شود طی این سال ها این صنعت بسیار توسعه یافته و بیشتر واحدهای تولیدکننده گچ هم اینک صادرکننده هستند.

توسعه صنایع وابسته به صنعت گچ با موضوع ارتقای علمی

علی اصغر آدینه ای در نشست تخصصی فناوری محصول اضافه نمود: فرآوری گچ این روزها در پنل های ساختمانی به صورت مدرن استفاده می گردد سعی داریم با فرآوری نوین، گچ را جایگزین دیگر مصالح ساختمانی کنیم، این نکته بسیار مهم است که گچ هم اکنون علاوه بر مصالح ساختمانی در صنایع دیگری هم موردتوجه قرارگرفته است.

رئیس اتاق سمنان ادامه داد: به منظور تحقیق و توسعه گچ با دانشگاه سمنان همکاری های دوجانبه صورت پذیرفت، تأسیس کانون های گچ و نمک به منظور ارتقای سطح کیفی محصولات گچ در این دانشگاه شکل گرفته است.

آدینه ای ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی می تواند مناسبات علمی متناسبی در این صنعت به وجود بیاورد و این امکان فراهم نماید تا تجربه کارآفرینان در محیط های علمی به اشتراک گذاشته گردد.

او اضافه نمود: تجربه و مهارت بسیار مهم تر از مسائل تئوری و مبانی باشد دانشجویان باید در کنار اصول مبانی، تجربیات را در کارخانه ها کسب نمایند. در اتاق بازرگانی سعی نموده ایم این امکان را فراهم کنیم تا کارگاه های آموزشی با حضور اساتید خبره و کارآفرین در اتاق برگزار گردد، دانشگاهیان می توانند در این دوره ها در کنار فعالان مالی حضورداشته باشند.

محمدتقی قربانیان، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی سمنان در این نشست اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری فی مابین اتاق بازرگانی و این دانشگاه منعقدشده است، توسعه تجربیات طرفین، ایده پردازی و شتاب در یک رویداد ازجمله موادی که در این تفاهم نامه موردتوجه است.

او ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی با موضوع دانشگاه پالنده صاف این آمادگی را دارد تا مطالعات علمی و تجربی را در مورد فرآوری این محصول انجام بدهد

عبدالحمید دربانیان، عضو هیئت رئیسه اتاق سمنان در این نشست گفت: مرکز نوآوری گچ می تواند یاری حال صاحبان صنایع گچ در استان باشد، تأسیس این مرکز با موضوع و درخواست های صنایع گچ در استان سمنان صورت پذیرفته است.

او توضیح داد: از آنجایی که سیاست های صنعت گچ با توجه به تمرکز کارخانه ها در استان سمنان اتخاذ می گردد این مرکز می تواند دادها و اطلاعات مناسبی به فعالان ارائه کند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1642

به "توسعه صنایع وابسته به صنعت گچ با موضوع ارتقای علمی" امتیاز دهید

1 کاربر به "توسعه صنایع وابسته به صنعت گچ با موضوع ارتقای علمی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه صنایع وابسته به صنعت گچ با موضوع ارتقای علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید