جاده یونگاس یا جاده مرگ

به گزارش هنجس بلاگ، جاده یونگاس یک راستا پیاده روی و دوچرخه سواری است که حدود 60 کیلومتر طول آن است و این جاده مرزی با شهر های لاپاز و یونگاس در منطقه بولیوی است

جاده یونگاس یا جاده مرگ

تا به حال نام جاده مرگ به گوشتان خورده است؟! در هر شهر و کشوری ممکن است جاده های خطرناکی وجود داشته باشد. اما جاده ایی که هم جاذبه گردشگری داشته باشد و هم خطرناک باشد در جهان تعدادشان کم است. یکی از 10 جاده خطرناک جهان که لقب جاده مرگ را دارد در بولیوی وجود دارد که نام آن جاده یونگاساست و به جاده مرگ معروف است. شاید برایتان سوال پیش آید که چرا به جاده یونگاس لقب جاده مرگ داده اند؟ با خبرنگاران همراه باشید …

چرا به آن جاده مرگ می گویند؟

این جهت به دلیل شیب های تند، تک پیست باریک، نداشتن محافظ، باران و مه خطرناک تلقی می شد و به او لقب جاده مرگ داده بودند. اما به شما توصیه می کنم که حتما برای یکبار هم که شده به همراه تور و با رعایت اصول ایمنی به دیدن این جاده بروید و از طبیعت و جذابیت و البته شگفتی این جاده استفاده نمایید.

تاریخچه جاده یونگاس

این جهت که به طور رسمی به عنوان جاده یونگاس شمالی شناخته می شود، توسط زندانیان جنگی پاراگوئه از درگیری مرگبار چاقو در دهه 1930 ساخته شد تا بتواند لاپاز را با لاس یونگاس و آمازون متصل کند. در سال 1995، بانک توسعه بین المللی آمریکا آن را خطرناک ترین جاده جهان اعلام کرد. پیش از سرانجام ساخت جاده جدیدی بین لاپاز و کوریکو در سال 2006، حدود 300 نفر در سال در این جاده، جان خود را از دست می دادند.

نکات ایمنی برای دوچرخه سواری در جاده یونگاس در بولیوی

مهم نیست که شما با تور و تور لیدر و دست جمعی به سمت این جاده Yungas (یونگاس) میروید و یا تکی، شما قبل از شروع دوچرخه سواری به روی این پیست باید، از شرایط سلامت دوچرخه خود با خبر باشید. حتما هر دو ترمز دوچرخه را چک نماید. حواستان به دنده دوچرخه خود باشد. قبل از شروع دوچرخه سواری حتما کلاه ایمنی را به روی سر خود بگذارید.

مراقبت های لازم برای گردش در جاده مرگ Yungas یونگاس

مراقب سنگ ها باشید!!! تعداد بسیار زیادی سنگ بزرگ در بین جاده Yungas یونگاس وجود دارد که شما باید حسابی مراقب آن ها باشید. به نظر می رسد در هر پیچ سنگ های بزرگی از جاده خارج می شوند که اگر شما حواستان به این سنگ ها نباشد، باعث می شود تا دوچرخه سواران را از جاده منحرف کند و… همیشه در محدوده خود حرکت کنید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید به موقع در برابر این خطرات واکنش نشان دهید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر سفر به کاستاریکا؛ طبیعت بکر را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2022

به "جاده یونگاس یا جاده مرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده یونگاس یا جاده مرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید