حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از لغو برگزاری آزمون جامع علوم پزشکی در اسفندماه خبرنگاران

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در واکنش به درخواست دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی منطقه 9 کشور، در نامه ای از وزیر بهداشت، خواست تا نسبت به لغو آزمون های جامع علوم پزشکی در اسفندماه مساعدت کند.

حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از لغو برگزاری آزمون جامع علوم پزشکی در اسفندماه خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دبیران شورای صنفی دانشجویان در دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی سبزوار، علوم پزشکی بیرجند، علوم پزشکی گناباد و جمعی از دانشجویان علوم پزشکی خراسان شمالی در نامه ای به محمدحسین بحرینی، رئیس شورای کلان منطقه دانشگاه های علوم پزشکی در منطقه 9 خواهان پیگیری تعویق برگزاری لغو آزمون های جامع اسفندماه علوم پزشکی کشور (علوم پایه پزشکی و دندان پزشکی، پیش کارورزی و جامع داروسازی) از وزارت بهداشت شدند.

دانشجویان در این نامه با اشاره به شیوع کرونا و ویروس کرونای انگلیسی از یک سو و لزوم حضور دانشجویان در خوابگاه ها برای شرکت در این آزمون ها از سوی دیگر، خواهان لغو یا تعویق برگزاری این آزمون ها شدند.

در این نامه آمده است:

نظر به آغاز موج چهارم ویروس کرونا و شیوع موتاسیون انگلیسی ویروس کووید در سطح کشور، اینجانبان با توجه به ادلهذیل به کنندگی از دانشجویان خواهان لغو آزمون های جامع اسفندماه علوم پزشکی کشور (علوم پایه پزشکی و دندان پزشکی، پیش کارورزی و جامع داروسازی) هستیم. امید است با توجه به شرایط خاص منطقه و تأثیرگذاری شرایط استان ها و شهر ها بر یکدیگر، خواسته مشترک فرزندانتان را از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کنید.

1- با توجه به برگزاری آزمون در دانشگاه های محل تحصیل دانشجویان و حضور دانشجویان از مناطق متلف کشور در یک دانشگاه، عبور و مرور دانشجویان در فضا های مختلف شهری و بین شهری، حضور در خوابگاه های دانشجویی و ... باعث ارتباط نزدیک و غیرقابل جلوگیری دانشجویان با افراد مختلف در فضا های متفاوت می شود که احتمال انتقال بیماری بین دانشجویان را به میزان زیادی افزایش می دهد و با تنها شاخصه فاصله گذاری اجتماعی در محل جلسه آزمون، نمی توان از سلامتی دانشجویان و خانواده های آنان اطمینان کسب کرد. شایان ذکر است همانطور که می دانید در تمامی شهر های کشور، دانشگاه علوم پزشکی برگزار کننده آزمون جامع وجود ندارد و تردد و ارتباط نزدیک دانشجویان غیرقابل جلوگیری است.

2- ظرفیت و ساختار نامناسب خوابگاه های دانشجویی با توجه به اشغل مقدار زیادی از ظرفیت خوابگاه توسط دانشجویان رشته ها و مقاطع مختلف دانشگاه که هم اکنون در حال تحصیل به صورت حضوری هستند، باعث شده است که ظرفیت کنونی و باقی مانده خوابگاه ها جوابگوی این تعداد از دانشجویان داوطلب با پروتکل های صحیح پیشگیری نباشد و باتوجه به ارتباط نزدیک تمام دانشجویان در خوابگاه، احتمال انتقال نه تنها بین داوطلبان آزمون، بلکه بین سایر دانشجویان ساکن در خوابگاه نیز بالا می رود.

3- باتوجه به اهداف آزمون های مذکور مبنی بر غربال دانشجویان جهت ورود به دوره بعد با تنها کسب نمره قبولی و عدم تأثیرگذاری نتایج این آزمون ها در فرایند آموزشی و آینده بیشتر دانشجویان (برخلاف آزمون هایی مانند کنکور سراسری و دستیاری) خواهشمندیم با توجه به وجود تجربه پیروز قبلی در اسفند 98 و عدم ایجاد خلل در فرایند آموزشی دانشجویان با استفاده از روش جایگزین سوابق تحصیلی ورود به مقطع بعدی صورت گیرد.

4- باتوجه به وسعت و حدت مختلف بیماری کرونا در موج های اول، دوم و سوم در مناطق مختلف کشور و طول متفاوت تعطیلی های اجباری در مقطع کارآموزی دانشگاه های مختلف ایران، این تعطیلی ها باعث شده است تا مقطع کارآموزی دانشجویان قبل از آزمون فوق به صورت کامل به اتمام نرسد و دانشجویان با فرجه های بسیار کم و یا بدون فرجه در آزمون شرکت کنند که این شرایط نابرابر، خلاف عدالت آموزشی است.

در انتها از شما مسئول محترم تقاضا داریم با توجه به اهداف مختلف آموزشی که قطعا یکی از مهمترین آن ها سلامتی دانشجویان است، این خواسته مشترک را پیگیری کنید. امید است با واکسیناسیون دانشجویان، امکان حضور کامل در دوره های بعدی آزمون های جامع برای همگی میسر باشد.

این نامه به روسا و مسئولان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی بیرجند، خراسان شمالی، گناباد، سبزوار و مشهد نیز رونوشت شده است.

محمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در واکنش به این درخواست دانشجویان، در نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواهان مساعدت وزارت بهداشت با این موضوع شد.

بحرینی در این نامه ذکر کرده است:

به پیوست درخواست جمعی از دبیران مرکزی شورای صنفی و نیز جمعی از دانشجویان درخصوص لغو آزمون های جامع اسفندماه علوم پزشکی کشور (علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی، پیش کارورزی و جامع داروسازی) جهت استحضار حضرتعالی و در صورت صلاحدید امر به مساعدت در این خصوص تقدیم می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2747

به "حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از لغو برگزاری آزمون جامع علوم پزشکی در اسفندماه خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از لغو برگزاری آزمون جامع علوم پزشکی در اسفندماه خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید