خبرنگاران ترامپ به بهانه اشتغال، محدودیت های جدید ویزا وضع می نماید

به گزارش هنجس بلاگ، تهران-خبرنگاران- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به بهانه حفظ و حراست از مشاغل آمریکاییِ آسیب دیده از همه گیری ویروس کرونا وعده داده بزودی مقرراتی را درباره محدودیت صدور ویزا برای بعضی از کارگران خارجی وضع خواهد نمود.

خبرنگاران ترامپ به بهانه اشتغال، محدودیت های جدید ویزا وضع می نماید

به گزارش روز یکشنبه تارنمای آمریکایی شبکه خبری بلومبرگ، ترامپ اظهار داشت کشورش هم زمان با افزایش بیکاری در کشورش به دلیل همه گیری ناشی از شیوع ویروس کرونا، محدودیت هایی را درباره ویزا مهاجرتی بر پایه اشتغال در دو روز آینده صادر خواهد نمود.

وی روز گذشته (شنبه) در مصاحبه با فاکس نیوز این تصمیم جدید را در پاسخ به پرسشی درباره طبقه بندی مختلف ویزا در آمریکا شامل برنامه H-1B برای کارگران ماهر و برنامه L-1 برای مدیرانی که شرکت خود را منتقل می نمایند، بیان کرد.

وی گفت استثناهای بسیار اندکی وجود خواهد داشت. در مواردی باید استثناهایی قائل شد. به آنها برای فعالیت های تجاری عظیم احتیاج هست که بعضی از مدتها قبل به این منظور به کشور آمده اند.

بلومبرگ پیش تر در گزارشی به نقل از افراد مطلع از این تصمیم جدید آمریکا گفته بود: یکی از احتمالات مورد توجه محدود کردن ورود به آمریکا در رابطه با طبقه بندی ویزا شامل برنامه کارگران ماهر برای مدت 180 روز است.

افرادی که به آنها این ویزا تعلق می گیرد اما در خارج از آمریکا هستند نمی توانند تا زمان لغو دستور جدید به این کشور بازگردند.

به نوشته بلومبرگ، این تصمیم ترامپ صدها شرکت و هزاران نفر تاثیر خواهد داشت. ویزا کارگران ماهر سالانه به حدود 85 هزار نفر اعطا می گردد.

ترامپ در توئیتی که در اوج شیوع همه گیری کرونا منتشر شد به تصمیم خود برای تعلیق موقت مهاجرت به آمریکا اشاره نمود.

دولت آمریکا در سالهای اخیر برای محدود کردن برنامه کارگران ماهر کوشش نموده و این امر محبوبیت او را کاهش داده است. صنعت فناوری در آمریکا با استفاده از این ویزا کوشش می نماید استعدادهای خارجی را به ویژه در زمینه های علوم و مهندسی جذب کند.

منتقدان می گویند بعضی از شرکت ها از این برنامه سوء استفاده نموده اند و کوشش می نمایند نیروی کار آمریکایی جذب نمایند.

به نوشته تارنمای ریپابلیک، این تازه ترین اقدام دولت ترامپ علیه ملیت های خارجی جویای کار در آمریکا است. آوریل (فروردین) گذشته دولت ترامپ به طور موقت مجوز اقامت دائمی اتباع خارجی را لغو کرد و در ماه مارس (اسفند 98) اظهار داشت مهاجران گرفتار در مرزها را اخراج می نماید و به آنها اجازه نمی دهد تقاضای پناهندگی دهند.

ترامپ همچنین اعلام نموده که مرز کشورش با کانادا و مکزیک را به خاطر اهداف غیرضروری خواهد بست اما اظهار داشت که این تصمیم با مشورت دولت های دو کشور به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

حدس بعضی رسانه ها نشان می دهد که تعلیق صدور ویزا کار شامل اتباع هندی و چینی خواهد بود که به استخدام شرکت های عظیم فناوری در آمریکا در می آیند.

کرونا باعث از دست رفتن بسیاری از مشاغل در آمریکا در دوران کرونا و قرنطینه ناشی از آن شده است. بیکاری در آمریکا به طور بی سابقه ای به دلیل اعلام مرخصی اجباری شرکت ها افزایش یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1157

به "خبرنگاران ترامپ به بهانه اشتغال، محدودیت های جدید ویزا وضع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ به بهانه اشتغال، محدودیت های جدید ویزا وضع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید