خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت : فرایند کرونا در ایتالیا و اسپانیا اکنون ثابت است

به گزارش هنجس بلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس فوریت های پزشکی سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه گفت که فرایند مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا و اسپانیا از فرایند افزایشی به طور بالقوه به مرحله ثبات رسیده است.

خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت : فرایند کرونا در ایتالیا و اسپانیا اکنون ثابت است

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش آسوشیتدپرس، دکتر مایکل رایان در ژنو به خبرنگاران با تایید فرایند ثبات در ایتالیا و اسپانیا در مواجهه با ویروس کرونا گفت: اما وقت آن نیست که از اقدامات سختگیرانه برای محدود کردن و ردیابی شیوع ویروس کرونا دست بکشیم.

رایان اضافه کرد: اکنون باید ویروس را به فرایند نزولی کشانده و این به خودی خود اتفاق نمی افتد.

رایان در کنفرانس خبری گفت: ما باید با اقدامات جدی از جمله قرنطینه و منع تردد و رفت و آمد در ایتالیا، اسپانیا و جاهای دیگر فرایند ثبات در شیوع ویروس کرونا را ببینیم.

وی گفت: شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در دو هفته گذشته واقعیت انتقال را نشان می دهد.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر جهانی شناسایی و اعلام می نماید.

تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهانی در حدود 746 هزار و 107 نفر است که از این موارد، شمار 35 هزار و 347 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 533

به "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت : فرایند کرونا در ایتالیا و اسپانیا اکنون ثابت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت : فرایند کرونا در ایتالیا و اسپانیا اکنون ثابت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید