خبرنگاران شهرستان تایباد هم از لحاظ ابتلا به کرونا در شرایط قرمز نهاده شد

به گزارش هنجس بلاگ، مشهد- خبرنگاران- مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در اجتماع و از همه مهمتر برپایی مراسم جمعی، این شهرستان مرزی واقع در شرق خراسان رضوی را هم در شرایط قرمز از لحاظ شیوع ویروس همه گیر کرونا قرار داد.

خبرنگاران شهرستان تایباد هم از لحاظ ابتلا به کرونا در شرایط قرمز نهاده شد

دکتر حیدر احسانی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: نهادهای متولی امور بهداشتی در این شهرستان نظارت خود را بیشتر نموده اند تا با متولیان برگزاری هرگونه مراسم از قبیل ازدواج و عزا و تجمع در قالب قانون برخورد نمایند.

وی ادامه داد: درصورتی که پروتکلهای بهداشتی از سوی شهروندان تایبادی رعایت نگردد مجبور به اعمال دوباره محدودیتهای اجتماعی و طرحهای سختگیرانه تر برای مبارزه با شیوع بیماری کووید 19 در این شهرستان خواهیم بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: مطبهای پزشکان و مراکز درمانی هم در زمره مراکز پرخطر هستند که باید هنگام حضور مردم در آنها فاصله گذاری فیزیکی میان مراجعان رعایت گردد و پروتکلهای بهداشتی به شدت تحت نظارت و مراقبت باشد.

احسانی بر اهمیت اطلاع رسانی و تعامل اعضای ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا با رسانه ها نیز تاکید نمود و اضافه نمود: اطلاع رسانی مستمر و گسترده موارد مربوط به ویروس کرونا بسیار لازم است و اعضای ستاد دستورالعمل ها و موارد مرتبط را با همکاری اصحاب رسانه شهرستان به عموم مردم اطلاع رسانی نمایند.

وی ادامه داد: 95 درصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان کسانی بوده اند که موارد بهداشتی را رعایت ننموده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: شهر تایباد، شهر کاریز و مشهد ریزه از جمله مناطق آلوده به این ویروس در محدوده شهرستان تایباد هستند.

احسانی اضافه نمود: یک هفته پیش از خاتمه ماه مبارک رمضان گذشته و در ایام تعطیلات عید فطر گسترش بیماری کرونا در این شهرستان به اوج خود رسید.

وی ادامه داد: هم اینک روزانه 20 شهروند که به طور قطع به ویروس کرونا مبتلا هستند در شهرستان تایباد شناسایی می شوند و این در حالی است که رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی در اجتماع از سوی مردم بر کاهش آمار کرونا بسیار تاثیرگذار است.

مرکز شهرستان 120 هزار نفری تایباد در فاصله 228 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 245 هزار و 688 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند. این بیماری تا به امروز جان 11 هزار و 931 تن را در کشورمان گرفته است.

همچنین تا به امروز 207 هزار نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته اند.

پاندمی کرونا تا به امروز در سطح دنیا 11 میلیون و 764 هزار و 568 نفر را بیمار نموده و جان 541 هزار و 248 نفر را در 212 کشور گرفته است.

6 میلیون و 758 هزار و 805 نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح دنیا تا به امروز درمان شده اند.

در این میان آمریکا با سه میلیون و 41 هزار و 129 بیمار کرونا و 132 هزار و 993 قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، هند، روسیه و پرو قرار گرفته اند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری دنیاگیر کرونا صندلی دهم را در دنیا دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1298

به "خبرنگاران شهرستان تایباد هم از لحاظ ابتلا به کرونا در شرایط قرمز نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهرستان تایباد هم از لحاظ ابتلا به کرونا در شرایط قرمز نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید