خبرنگاران فعالیت باشگاه های ورزشی خوزستان تنها با رعایت دستورالعمل بهداشتی مجاز است

به گزارش هنجس بلاگ، اهواز - خبرنگاران - رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان با بیان اینکه باشگاه های ورزشی باید نسبت به سالم سازی اماکن ورزشی اقدام نمایند تا سلامت ورزشکاران حفظ گردد گفت:فعالیت باشگاه های ورزشی در خوزستان فقط با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز است.

خبرنگاران فعالیت باشگاه های ورزشی خوزستان تنها با رعایت دستورالعمل بهداشتی مجاز است

منصور روزدار آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با تاکید بر اینکه باشگاه داران و ورزشکاران باید دستورالعمل های بهداشتی را با دقت رعایت نمایند اضافه کرد:باشگاه های بدنسازی استان خوزستان در حالی فعالیتشان را از سر گرفته اند که دستورالعمل های بهداشتی لازم را رعایت نمی نمایند لذا با این باشگاه های متخلف برخورد می گردد.

وی ادامه داد: از آنجا که بیش از یک هزار باشگاه ورزشی در استان خوزستان فعالیت دارند و در هر باشگاه حداقل چهار نفر مشغول به کار هستند احتیاج به چهار هزار تست پی سی آر است که انجام این کار برای دانشگاه علوم پزشکی استان سخت است لذا تصمیم گیری در این رابطه به ستاد مبارزه با کرونا واگذار شده است ضمن اینکه مصوب شد اماکن ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را شروع نمایند.

روزدار اضافه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در بین ورزشکاران، تیم های بازرسی فعال شده اند اما با توجه به پراکندگی باشگاه ها انجام این کار سخت است. اگر بخواهیم در مدت زمان یک هفته یا یک ماه کار نظارت بر باشگاه های ورزشی را در سطح استان خوزستان انجام دهیم احتیاج به یک تیم چند صد نفره است که چنین توانمندی وجود ندارد لذا دستورالعمل های بهداشتی به باشگاه های ورزشی آموزش داده شد ضمن اینکه در صورت تخلف باشگاه مذکور به دستگاه قضایی معرفی می گردد.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان اضافه کرد: بعضی از باشگاه ها که اغلب بدون مجوز هستند نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی توجه می باشند که توان خود را روی این باشگاه ها متمرکز نموده ایم.

هنگام ورزش از ماسک استفاده نگردد

وی عنوان نمود: بعضی فعالیت های ورزشی میزان تنفس و تعرق ورزشکار را بسیار بالا می برند لذا استفاده از ماسک در چنین فعالیت هایی نه تنها جلوی تنفس طبیعی فرد را می گیرد بلکه باعث می گردد که اکسیژن رسانی به صورت ناخودآگاه کاهش پیدا کند که در ادامه عوارضی به دنبال خواهد داشت.

روزدار بیان نمود: بی شک وقتی فرد عرق می نماید ماسک وی خیس می گردد و تصفیه هوا به درستی انجام نمی گردد لذا توصیه می گردد هنگام ورزش از ماسک استفاده نگردد. محیط آزاد بهترین محل برای ورزش کردن است و در این مکان احتیاجی به ماسک زدن نیست اما در باشگاه های بدنسازی نمی توان با ماسک ورزش کرد چون ناخودآگاه ماسک خیس می گردد.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان در سرانجام گفت: اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و روسای هیات های ورزشی استان در این زمینه با ما همکاری بسیار خوبی داشته و به دنبال سالم سازی فضاها و سالن های ورزشی هستند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز آدینه 13 تیرماه 235 هزار و 429 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 154 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 11 هزار و 260 نفر رسید.

بیماری کرونا همه دنیا را در بر گرفته است. مردم برای یاری به کنترل این بیماری، فاصله گذاری فیزیکی تا یک و نیم متر، شست وشوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک را رعایت نمایند. ماسک باید برای همه باشد و اگر یک نفر استفاده نموده و بقیه استفاده ننمایند، حقوق بقیه مردم نادیده گرفته شده است. با رعایت این موارد می توانیم زنجیره انتقال ویروس کرونا را متوقف کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1212

به "خبرنگاران فعالیت باشگاه های ورزشی خوزستان تنها با رعایت دستورالعمل بهداشتی مجاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت باشگاه های ورزشی خوزستان تنها با رعایت دستورالعمل بهداشتی مجاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید