خبرنگاران نخستین مزرعه رمز ارز استان اصفهان در فریدن کلنگ زده خواهد شد

به گزارش هنجس بلاگ، اصفهان - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور مالی استاندار اصفهان گفت: نخستین مزرعه رمز ارز استان توسط بخش خصوصی در شهرستان فریدن ایجاد خواهد شد.

خبرنگاران نخستین مزرعه رمز ارز استان اصفهان در فریدن کلنگ زده خواهد شد

سیدحسن قاضی عسکر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اضافه نمود: یکی از طرح هایی که از حدود یک سال و نیم پیش دنبال شد، ایجاد مزرعه رمز ارز بود که به این منظور منطقه فریدن که از نظر آب و هوا، سردسیر و دارای برق اضافه است، انتخاب شد.

وی ادامه داد: فریدن از مناطق خوش آب و هواست و درصدد تبدیل آن به منطقه دانش بنیان هستیم، از همین رو ایجاد طرح های سبز، بدون آلایندگی و کم آب بر در این شهرستان در دستور کار واقع شده است.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار اصفهان اضافه نمود: به همین دلیل سرمایه گذاری در طرح های دارای ارزش اضافه نموده و ارزآور با هدف توسعه معیشت مردم از حمایت مجموعه مدیریت استان برخوردار است.

وی افزود: بر این اساس یک شرکت از منطقه فریدن مجوز لازم را از سازمان صمت استان، شرکت شهرک های صنعتی، فرمانداری فریدن، محیط زیست و برق اخذ نموده است تا به عنوان نخستین مزرعه فراوری رمز ارز فعالیت کند.

قاضی عسکر با بیان اینکه موفقیت در عرصه اقتصاد متضمن حرکت بر اساس مزیت های منطقه ای و ایجاد ارزش اضافه نموده است، گفت: سمیرم، فریدن و محمدآباد جرقویه از نظر انرژی برق امکان فراوری رمز ارز را دارا هستند و حمایت از سرمایه گذاری در این صنعت در مناطق مزبور در دستور کار ماست.

وی با اشاره به نقش رمز ارز در دور زدن تحریم ها، گفت: این بخش از صنایع دارای آینده بسیار درخشان است لذا مجوزهای لازم با همت دستگاه های اجرایی استان در کوتاه ترین زمان دریافت شد.

معاون استاندار اصفهان اضافه نمود: شرکت یاد شده در فریدن در کنار احداث مزرعه می کوشد تا با احداث کارخانه فراوری و مونتاژ دستگاه های استخراج رمز ارز، استخر پول دیجیتال، مرکز علمی کاربردی به منظور تربیت و آموزش نیروی انسانی مورد احتیاج و ایجاد نیروگاه های برق، از منابع تجدیدپذیر در جهت خودکفایی گام بردارد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح همزیستی گفت: بر اساس این طرح از محل پرت انرژی در یک بخش، در بخش دیگر استفاده می گردد و به عنوان مثال از گرمای دستگاه های فراوری ارز دیجیتال در تامین گرمایش گلخانه ها استفاده خواهد شد تا از این طریق علاوه بر جلوگیری از پرت انرژی از آلودگی زیست محیطی ناشی از گرمایش سنتی گلخانه ها نیز جلوگیری گردد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت استان اصفهان نیز در این نشست گفت: تا به امروز مجوز 58 مرکز فراوری رمز ارز با اشتغالزایی 685 نفر و سرمایه گذاری بالغ بر 13 هزار و 557 میلیارد ریال در استان صادر شده است.

محمد زینلی اضافه نمود: هماهنگی با شرکت برق در زمینه ح انرژی از مهمترین الزامات کسب مجوز در این حوزه است.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت رمز ارز تاکید نمود: فراوری رمزارز صرفا به وسیله مبادی قانونی دنبال می گردد.

به گزارش خبرنگاران، با راه اندازی نخستین مزرعه رمز ارز در فریدن بصورت مستقیم برای 300 تا 600 نفر اشتغالزایی خواهد شد.

اصطلاح استخراج رمزارز به معنی بدست آوردن ارز دیجیتال با استفاده از حل معادلات کریپتوگرافی به وسیله رایانه است.

این فرایند شامل تایید بلاک های داده و اضافه نمودن سوابق تراکنش ها به یک دفترکل عمومی است که به عنوان یک بلاک چین شناخته می شوند.

مزرعه رمزارز به مکانی(معمولا یک محیط وسیع) گفته می گردد که تعداد زیادی رایانه برای استخراج یک یا چندین رمزارز در آن جا بکار گرفته شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3125

به "خبرنگاران نخستین مزرعه رمز ارز استان اصفهان در فریدن کلنگ زده خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین مزرعه رمز ارز استان اصفهان در فریدن کلنگ زده خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید