خبرنگاران 125 بهبودیافته اعتیاد در ایلام مهارت های شغلی را فرا گرفتند

به گزارش هنجس بلاگ، ایلام - خبرنگاران - دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر ایلام گفت: 125 نفر از افراد بهبودیافته از معضل اعتیاد در این استان سال جاری با شرکت در دوره های آموزشی مهارت های شغلی را فرا گرفتند.

خبرنگاران 125 بهبودیافته اعتیاد در ایلام مهارت های شغلی را فرا گرفتند

به گزارش خبرنگاران، محمد کریمی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دهلران گفت: امسال بیش از 130 جلسه این شورا در سطح شهرستان های استان برگزار شده است.

وی با اشاره به 338 مصوبه در این جلسات اضافه نمود: 97 درصد این مصوبات اجرایی و سه درصد دیگر در دست اقدام است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر ایلام با اشاره به 16 کارگاه اشتغالزایی در استان اضافه نمود: 72 بهبودیافته از دام اعتیاد هم اکنون در این کارگاه ها مشغول بکار هستند.

کریمی گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 125 نفر از بهبودیافتگان از دام اعتیاد در دوره های آموزش مهارت شغلی شرکت نموده اند که از این تعداد 98 نفر مرد و 27 نفر نیز زن هستند.

وی به وجود 37 مرکز درمان دارویی بخش خصوصی و دولتی در استان با پوشش هفت هزار نفر اشاره نمود و گفت: 15 مرکز فعال اقامتی نیز در استان فعالیت دارند که امسال با توجه به کرونا بصورت یک سوم به فعالیت خود ادامه می دهند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر ایلام افزود: 186 سازمان مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان ایلام فعالیت دارند که از این تعداد 114 سازمان در حوزه پیشگیری، هشت سازمان در حوزه کاهش آسیب، 49 سازمان در حوزه صیانت و 15 سازمان در حوزه درمان هستند.

فرماندار دهلران نیز در این نشست به کاهش سن گرایش به اعتیاد اشاره و گفت: گرایش زنان به مواد مخدر از دیگر آسیب های جدی است که بنیان خانواده ها را هدف قرار داده است.

مجید عسگری افغانستان را قطب فراوری مواد مخدر جهان دانست و اضافه نمود: کشورمان بواسطه قرار دریافت در جهت ترانزیت مواد مخدر از شرق به غرب در معرض آسیب های جدی قرار گرفته است.

فرماندار دهلران بر ضرورت توجه به بحث های مقابله ، درمان ، پیشگیری و آموزش از مواد مخدر تاکید و افزود: مطلع سازی خانواده ها از آسیب های مواد مخدر باید با احساس مسئولیت دنبال گردد و بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر از سیاست های دولت است که تا به امروز نتایج خوبی هم داشته است.

عسگری گفت: 16 سازمان مردم نهاد در شهرستان دهلران در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر فعالیت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2786

به "خبرنگاران 125 بهبودیافته اعتیاد در ایلام مهارت های شغلی را فرا گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 125 بهبودیافته اعتیاد در ایلام مهارت های شغلی را فرا گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید