فعالیت اصناف از ابتدای آبان منوط به تزریق واکسن، نگرانی از بروز پیک ششم کرونا

به گزارش هنجس بلاگ، وزیر کشور تاکید نمود: فعالیت اصناف به ویژه اصنافی که با مواد غذایی سر و کار دارند از ابتدای آبان ماه منوط به دریافت واکسن است.

فعالیت اصناف از ابتدای آبان منوط به تزریق واکسن، نگرانی از بروز پیک ششم کرونا

به گزارش خبرنگاران، احمد وحیدی در انتها جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در تشریح مصوبات و موضوعات مورد آنالیز در این جلسه گفت: در این جلسه برطرف محدودیت های هوشمند مورد آنالیز نهاده شد. به این شکل که چگونه هوشمند محدودیت ها را برطرف کنیم. نرم افزار و پلتفرمی که از قبل تهیه شده بود در چند استان به صورت آزمایشی اجرا شد که این موارد مورد بحث و آنالیز نهاده شد. بعلاوه در مورد مراکزی که باید به این پلتفرم متصل می شدند بحث شد چرا که وقفه ای در این حوزه ایجاد شده بود و مقرر شد این کار هر چه زودتر انجام و مراکز مرتبط به این پلتفرم متصل شوند تا زمینه تعمیم آن فراهم گردد.

وی اضافه نمود: در بخش دیگری از این جلسه در مورد فعالیت اصناف و ادارات بحث و گفت وگو شد، اصنافی که با مواد غذایی سر و کار دارند فعالیت آنها منوط به زدن واکسن خواهد شد که این کار هم به دقت مورد نظارت قرار خواهد گرفت. مقرر شد وزارت بهداشت اسامی سه میلیون نفر از شش میلیون نفر اصنافی که واکسن تزریق نموده اند را در اختیار قرار دهد تا با تبادل این اسامی برای افرادی که واکسن به آنها تزریق شده است امکان فعالیت در محل کار فراهم گردد. فعلا آخر مهر ماه برای اجرای این طرح معین شده است.

وی تاکید نمود: از همه اصناف درخواست می گردد که اگر تا به حال واکسن نزده اند نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت آمادگی دارد تا روزانه به سه میلیون نفر واکسن تزریق کند، اضافه نمود: حدود 51 یا 52 درصد از اصناف تا کنون واکسن دریافت نموده اند که این رقم کم است و باید همه آنها بطور کامل واکسن دریافت نمایند. سه میلیون نفر از اصناف به جامانده اند که باید نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند. با توجه به ظرفیت وزارت بهداشت و فرصت 11 روزه تا انتها مهر ماه امکان انجام این کار وجود دارد.

وی در مورد تزریق واکسن دانش آموزان هم گفت: تزریق واکسن دانش آموزان مبه وسیلهه سطح یک و دو در حال اجرا است و بازگشایی مدارس برای این مقطع انجام خواهد شد، در حال حاضر هم 570 پایگاه برای واکسن دانش آموزان برپا شده تا کار آموزشی آنها به خوبی شروع گردد.

وحیدی آنالیز اثربخشی واکسن ها را یکی دیگر از موارد مورد بحث در این جلسه خواند و اضافه نمود: واکسن های داخلی در ارزیابی ها اثربخشی خوب خود را نشان دادند و تمایل استفاده از آنها در استان های مختلف هم خوب بوده است. بعلاوه واکسن های وارداتی هم خوشبختانه اثربخشی خوبی داشتند.

وی تاکید نمود: موضوع دیگری که در این جلسه مورد آنالیز نهاده شد لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی بود متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافته و به حدود 45 درصد رسیده که این موضوع نگران نماینده است و از سوی دیگر نگرانی از بروز پیک ششم وجود دارد، لذا همه مردم باید مراقبت نمایند تا وارد پیک ششم نشویم. اگر این مراقبت صورت نگیرد وارد پیک بعدی شده و با معضلات بسیاری روبرو خواهیم شد.

وزیر کشور تاکید نمود: در حال حاضر امکانات مناسب فراهم شده تا سایر افرادی که واکسن دریافت ننموده اند واکسینه شوند، البته رعایت پروتکل های بهداشتی باید به دقت مد نظر قرار گیرد. بعضی استان ها به تفکیک در این جلسه مورد آنالیز نهاده شدند تا استان هایی که با مشکل روبرو هستند به سرعت مسائل آنها برطرف و مراقبت بیشتر به وسیله استانداران انجام گردد البته سایر استان ها هم باید مراقبت نمایند تا دچار مشکل نشوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3516

به "فعالیت اصناف از ابتدای آبان منوط به تزریق واکسن، نگرانی از بروز پیک ششم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت اصناف از ابتدای آبان منوط به تزریق واکسن، نگرانی از بروز پیک ششم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید