دردسر تازه کرونا برای کشورهای فقیر؛ قربانیان HIV، مالاریا و سل هم زیاد می شوند

به گزارش هنجس بلاگ، متخصصان علوم پزشکی در مطالعه ای پیش بینی کردند که احتمال افزایش موارد مرگ و میر ناشی از ویروس HIV، مالاریا و سل در بحبوحه همه گیری بیماری کووید-19 وجود دارد.

دردسر تازه کرونا برای کشورهای فقیر؛ قربانیان HIV، مالاریا و سل هم زیاد می شوند

به گزارش خبرنگاران آنلاین و به نقل از ایسنا، براساس پیش بینی های یک مطالعه جدید، احتمال افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری هایی چون HIV، سل و مالاریا در کشورهای فقیر و با درآمد متوسط وجود دارد چرا که سیستم خدمات درمانی در بسیاری از این کشورها به دلیل مسائل و شرایط ناشی از همه گیری بیماری کووید-19 مختل شده است.

مطالعات اجرا شده حاکی از آن است که مرگ و میر ناشی از این سه بیماری طی پنج سال آینده به ترتیب حدود 10، 20 و 36 درصد افزایش پیدا می کند که اثر مرگ و میر ناشی از آنها در مقیاسی مشابه با تاثیر مستقیم همه گیری کروناویروس است.

تیموتی هالت استاد کالج سلطنتی لندن گفت: در کشورهایی با موارد قابل توجه ابتلا به مالاریا، سل و HIV، حتی اختلال کوتاه مدت در سیستم خدمات درمانی می تواند پیامدهای فاجعه باری بر میلیون ها انسان داشته باشد که به برنامه های منظمی برای کنترل و درمان این بیماری ها نیاز دارند.

به گزارش ژاپن تودی، وی اضافه نمود: همه گیری بیماری کووید-19 می تواند پیشرفتهای چشمگیر در فرایند کنترل و مهار این بیماری ها را که طی دو دهه گذشته بدست آمده، تحت تاثیر قرار دهد اما درصورتیکه کشورها خدمات اصلی سلامت را حفظ کرده و اقدامات پیشگیرانه را برای مقابله با بیماریهای عفونی اعمال کنند می توانند خطرات ناشی از این بیماری را کاهش دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1360

به "دردسر تازه کرونا برای کشورهای فقیر؛ قربانیان HIV، مالاریا و سل هم زیاد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر تازه کرونا برای کشورهای فقیر؛ قربانیان HIV، مالاریا و سل هم زیاد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید