درد و زخم و عفونت؛ نتیجه بکش و خوشگلم کن

به گزارش هنجس بلاگ، بیمارستان رازی در منطقه 12 که تا همین چند سال پیش بیشتر محل مراجعه بیماران ناشی از سوختگی یا بیماری های پوستی خاص بود، این روز ها میزبان تعداد زیادی از بیمارانی است که به خاطر تزریق اشتباه ژل به نقاط مختلف صورتشان به آن مراجعه می نمایند.

درد و زخم و عفونت؛ نتیجه بکش و خوشگلم کن

به گزارش همشهری، تزریق ژل لب، بوتاکس و... در مراکز غیرمجازی مثل آرایشگاه ها و کلینیک های زیرزمینی، به وسیله افراد غیرمتخصص، مدتی است موجب مسائل بسیاری برای افراد ساده اندیشی شده است که فریب تبلیغات آن ها را می خورند.

تبلیغات وسوسه انگیز

تبلیغاتشان همه جا هست، از در و دیوار شهر گرفته تا پیامک هایی که بدون درخواست ما به گوشی های موبایلمان ارسال می گردد؛ تزریق ژل در سالن های زیبایی، مطب پزشکان عمومی و حتی مراکز زیرزمینی. همه با تضمین کیفیت و قیمت!

از پله های مترو صادقیه که بالا می رویم تعداد وزیتور های پخش نماینده تبلیغات کاغذی این مراکز بسیار است. مردان میانسالی که در کنار پخش تراکت های تبلیغاتی گاه با سرو زبانی که می ریزند مشتری هم برای این مراکز می برند. در محدوده ونک و سعادت آباد هم تبلیغات مراکز تزریق ژل بسیار است. این را از حجم آگهی های تبلیغاتی که در شهر پراکنده است به خوبی می توان فهمید.

با یکی از این مراکز تماس می گیریم؛ سالن آرایش و زیبایی است. بانویی جوان ما را هدایت می نماید و می گوید: تزریق ژل به وسیله مدیر سالن که دوره های تخصصی تزریق ژل را در ترکیه گذرانده انجام می گردد و تضمین می دهند که در صورت بروز هر مشکل جوابگو باشند!

تضمین جوابگویی در برابر مسائل احتمالی از سوی مدیر سالن، وعده ای شفاهی که در مکالمه با مشتری و هنگام جذب او انجام می گردد. خیلی ها هم به دلگرمی حضور پزشک به مراکز غیرمجاز مراجعه می نمایند؛ پزشکان عمومی که تخصص انجام این کار را ندارند و به واقع مجاز به انجام این کار نیستند و چه بسا باعث بروز مسائلی برای مراجعه نمایندگان شوند.

الهه دختر جوان 26ساله ای است که به امید اصلاح خط لبخند و تزریق ژل، به یکی از همین پزشکان عمومی مراجعه می نماید و حالا ماه هاست به خاطر ژل تاریخ مصرف گذشته و تزریق اشتباه آن در صورتش، حسرت خندیدن به دلش مانده است.

بیمارستان رازی، شاید آخرین خانه امید زنان و دخترانی باشد که با صورت های پر از زخم های کهنه و به امید درمان به این مرکز درمانی مراجعه نموده اند. بیمارستانی در منطقه 12 که سال های سال است مامن بیماران پوستی کشور بوده و است.

تزریق ژل در سالن زیبایی

در میان بیماران مراجعه نماینده، دختر جوان با لب های کبود در اتاق انتظار پزشک از شدت درد به خود می پیچد. نامش مهیاست. 19 سال دارد. قسمتی از لبش زخم شده است، روی بینی اش هم همین طور. نمی تواند راحت صحبت کند؛ لثه هایش درد می نماید: در یک سالن زیبایی ژل لب تزریق کردم. حالا 8 روز است که هیچ مسکنی نمی تواند دردم را تسکین دهد. البته او تنها قربانی این تبلیغات پرزرق وبرق تزریق ژل نیست.

گول تبلیغات را نخورید

مریم هم که روی بینی اش ژل رووفیل تزریق نموده، حالا با زخم های بسیاری در ناحیه تزریق دست وپنجه نرم می نماید. برای درمان این زخم ها پیش چندین پزشک رفته است، اما نتیجه نگرفته و امیدوار است در بیمارستان رازی بتواند دردش را تسکین دهد. او می گوید: در یک کلینیک زیبایی ژل تزریق کردم، اما طبق گفته پزشکان، ژل روی رگ بینی تزریق شده مرا دچار این مشکل نموده است.

ملتمسانه می گوید: تو را به خدا، بنویسید تا مردم گول تبلیغات دروغین را نخورند.

پزشک عمومی هم مجاز به تزریق ژل نیست

در کنار بیمارانی که به مراکز زیبایی برای تزریق ژل مراجعه نموده اند و دچار دردسر های بسیار شده اند، افرادی هم هستند که به پزشکان عمومی برای انجام این کار مراجعه و حالا با دردسر های زیادی دست وپنجه نرم می نمایند. الهام یکی از این بیماران است که با خیالی آسوده برای تزریق ژل بینی به یک پزشک عمومی مراجعه می نماید و حالا یک ماه است که در بیمارستان رازی طرح درمان را دنبال می نماید. گرچه هنوز رد زخم های عمیق صورتش تعیین است، اما وقتی این زخم ها را با گذشته مقایسه می نماید، شادمان می گردد. او می گوید: از رفتن به مراکز زیبایی برای تزریق ژل هراس داشتم، به خاطر همین به یک پزشک عمومی برای این کار مراجعه کردم، به گمان این که هر پزشکی توانایی انجام این کار را دارد، اما الان متوجه شده ام فقط پزشک متخصص پوست و مو مجاز به تزریق ژل است.

درد امانم را بریده

مستر چینی هم چنان بلایی سر کیانوش آورده که حتی قادر به حرف زدن نیست. او هم از جمله قربانیانی است که برای تزریق ژل به یکی از آرایشگاه ها مراجعه نموده است. لب بالای او شدیدا متورم شده و زخم های سیاه امانش را بریده اند. می گوید دوستم آرایشگر بود و اطمینان داد که تزریق ژل به هیچ وجه سلامتی مرا تهدید نمی نماید؛ الان یک هفته است هم درد امانم را بریده هم نمی توانم هیچ چیزی بخورم. لثه هایم درد می نماید و صورتم متورم شده است.

سرطان؛ عاقبت تزریق ژل

دکتر سید ناصر عمادی که از جمله پزشکان بدون مرز کشور است و فعالیت های داوطلبانه اش زبانزد عام و خاص، این روز ها در بیمارستان رازی با تعداد زیادی از افرادی روبه روست که برای درمان عوارض ناشی از تزریق ژل به این مرکز مراجعه نموده اند. او می گوید: به عنوان هیات علمی دانشگاه و طبیب این وطن، مجدانه هشدار می دهم که طی 20 سال آینده با انواع سرطان های نو در نواحی سر، صورت، لب و پلک، به علت تزریق انواع ژل ها و بوتاکس های ناتعیین و بی هویت، روبرو خواهیم بود.

این پزشک با انتقاد از نظارت بر واردات ژل، بوتاکس و لیزر به داخل کشور ادامه می دهد: واردات این محصولات از یک طرف، و در اختیار افراد غیرعلمی و غیرمتخصص قرار گرفتنش از سوی دیگر، باعث شده تا با افزایش آمار بیماران خسارت دیده ناشی از تزریق این مواد در مراکز غیرمتخصص و غیرمجاز روبه رو باشیم.

عمادی می افزاید: ما هر روز در بیمارستان رازی با تعداد زیادی از بیماران روبه رو هستیم که به خاطر عوارض ناشی از تزریق ژل و بوتاکس و ساکشن و ... مراجعه می نمایند.

او با انتقاد از فعالیت پررنگ افراد غیرمجاز در این حوزه و تبلیغ در زمینه آموزش تزریق ژل تأکید می نماید: این تبلیغات خلاف قانون است و پلیس فتا باید با ورود به این حوزه و جلوگیری از فعالیت این افراد، مانع به خاطر افتادن سلامت جامعه گردد. هر روز به تعداد آسیب دیدگان ناشی از این فعالیت های غیرحرفه ای افزوده می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3791

به "درد و زخم و عفونت؛ نتیجه بکش و خوشگلم کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درد و زخم و عفونت؛ نتیجه بکش و خوشگلم کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید