دوربین اصلی آیفون 13 پرو مکس احتمالا دیافراگم f، 1.5 خواهد داشت

به گزارش هنجس بلاگ، با وجود اینکه انتظار نمی رود اپل تغییرات گسترده ای را در دوربین پشتی نسل بعدی آیفون ایجاد کند، اما اطلاعات منتشر شده نشان می دهند که بزرگترین آیفون نسل بعدی به دلیل برخورداری از لنزی با گشودگی دیافراگم بازتر در دوربین اصلی خود، در زمان عکاسی عملکرد بهتری را خواهد داشت.

دوربین اصلی آیفون 13 پرو مکس احتمالا دیافراگم f، 1.5 خواهد داشت

این اطلاعات جدید که توسط تحلیلگر مشهور محصولات اپل مینگ چی کو منتشر شده، نشان دهنده استفاده اپل از لنز جدید در نسل بعدی آیفون است. این تحلیلگر در گزارش منتشر شده خود در روز چهارشنبه عنوان نموده است که اپل می خواهد در دوربین اصلی آیفون 13 پرو مکس از لنزی با گگرددگی دیافراگم f/1.5 استفاده کند.

استفاده از لنز جدید و با این گگرددگی دیافراگم باعث خواهد شد که این آیفون در زمان عکاسی در شب یا محیط های تاریک عملکرد بهتری را داشته باشد و همچنین تصاویر ثبت شده با این لنز دارای بوکه بهتری باشند.

شایعه های منتشر شده درباره آیفون های 13 نشان می دهند که همانند خانواده آیفون های 12، اپل در امسال از چهار آیفون رونمایی خواهد نمود. این شایعه ها همچنین نشان می دهند که دوربین اصلی به کار رفته در آیفون 13 مینی، آیفون 13، آیفون 13 پرو یکسان بوده و دارای لنزی با گگرددگی دیافراگم f/1.6 است.

پیش تر اپل از این لنز با گگرددگی دیافراگم f/1.6 در دوربین اصلی تمامی آیفون های 12 استفاده نموده است. همانند آیفون های 12 کنونی به احتمال زیاد لنز استفاده شده در دوربین اصلی آیفون های 13 از نوع 7P خواهد بود. اپل در زمان رونمایی از آیفون های 12 از این لنز جدید رونمایی و مطرح نمود که استفاده از این لنز جدید باعث بهبود رسیدن نور به سنسور می گردد و همچنین انحراف های رنگی را کاهش می دهد.

انتظار می رود که امسال اپل در تمامی دوربین های به کار رفته در آیفون های بعدی از لنز های جدید 7P استفاده کند. کو در گزارش جدید خود عنوان نموده است که شرکت تأمین کننده لنز چینی Sunny Optical مقدمات قبول شدن در آزمون کنترل کیفیت مربوط به لنز های 7P را دارد و این شرکت به زودی وارد زنجیره تأمین کننده اپل خواهد شد.

  • رفرش ریت نمایشگر آیفون های آینده ممکن است دو برابر گلکسی S21 باشد

اگر همه کار ها به درستی پیش برود، این شرکت تأمین لنز های عریض 7P استفاده شده در دوربین آیفون های 13 را در سه ماه دوم سال 2021 شروع خواهد نمود. با این وجود انتظار نمی رود که اپل در آیفون های بعدی تغییرات گسترده ای را در سخت افزار دوربین این آیفون ها ایجاد کند.

گزارش منتشر شده توسط مینگ چی کو نشان می دهد که اپل میخواهد در سال 2022 و 2023 تغییرات گسترده ای را در دوربین به کار رفته در آیفون ها ایجاد کند. در ماه مارچ (اسفند) کو بیان کرد که اپل میخواهد در آیفون های سال آینده از طراحی یکپارچه ای در قسمت دوربین آیفون ها استفاده کند. همچنین اپل می خواهد که موتور صوتی دارای سیم پیچ دوربین را با لنز های به کار رفته در قسمت دوربین ادغام کند.

انجام این کار توسط اپل باعث خواهد شد که علاوه بر صرفه جویی در استفاده از فضای داخلی دستگاه، مقاومت گوشی هم افزایش پیدا کند. همچنین گزارش های منتشر شده نشان می دهند که به احتمال زیاد اپل در سال بعد از لنز کامپکت پریسکوپی رونمایی خواهد نمود. گویا اپل می خواهد از این لنز پریسکوپی در دوربین تله فوتوی آیفون ها استفاده کند.

علاوه بر آیفون، کو می گوید با توجه به حرکت اپل به سمت رونمایی از محصولاتی مانند عینک اپل گلس و خودروی اپل و ورود این شرکت به بازار های جدید، در چند سال آینده احتیاج اپل به لنز های اپتیکی بسیار زیاد خواهد شد.

  • آیفون 13 پرو ممکن است عکاسی پرتره پیشرفته تر و رنگ مشکی مات داشته باشد

منبع: Appleinsider

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2852

به "دوربین اصلی آیفون 13 پرو مکس احتمالا دیافراگم f، 1.5 خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین اصلی آیفون 13 پرو مکس احتمالا دیافراگم f، 1.5 خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید