دکتر فائوچی از اظهارات انتقادی علیه ترامپ عقب نشینی کرد

به گزارش هنجس بلاگ، بعد از آنکه ترامپ به طور ضمنی از اخراج مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا حمایت کرد، این مسئول ارشد وزارت بهداشت آمریکا از سخنان انتقادی خود درباره عملکرد ضعیف دولت ترامپ در مقابله به موقع با کرونا عقب نشینی کرد.

دکتر فائوچی از اظهارات انتقادی علیه ترامپ عقب نشینی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اخراج دکتر آنتونی فائوچی مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا حمایت کرد، فائوچی نیز از اظهارات انتقادی خود علیه عملکرد ضعیف دولت ترامپ در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا عقب نشینی کرد.

بنا به گزارش شبکه سی ان بی سی فائوچی روز یکشنبه هفته جاری در گفت وگو با شبکه آمریکایی سی ان ان تصریح کرده بود که اگر آمریکا زودتر اقداماتی را برای مهار کووید-19 انجام می داد، قطعاً جان تعداد بیشتری از افراد نجات می یافت.

به دنبال اظهارات انتقادی فائوچی از عملکرد ضعیف دولت ترامپ در مقابله به موقع با شیوع کرونا، ترامپ عصر همان روز یکشنبه، درخواست ها برای اخراج فائوچی با هشتگ فائوچی را اخراج کنید، ریتوییت و از آن حمایت کرد.

این اقدام ترامپ جنجال زیادی به پا کرد به طوریکه یکی از سخنگویان کاخ سفید روز گذشته (دوشنبه) توضیح داد که رئیس جمهور دکتر فائوچی را که مشاور قابل اعتماد رئیس جمهور ترامپ بوده و همچنان (مشاور مورد اعتماد ترامپ) باقی خواهد ماند، اخراج نمی کند.

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا عصر روز گذشته (دوشنبه) بعد از جنجال های به راه افتاده در حالیکه در کنفرانس خبری روزانه کاخ سفید در کنار ترامپ ایستاده بود، از اظهارات خود و عملکرد ترامپ در مقابله با ویروس کرونا در آمریکا دفاع کرد.

وی در این خصوص گفت درباره اینکه آیا در صورت اعمال زودهنگام سیاست های کاهش خسارت، می توانست جان تعداد بیشتری از افراد نجات یابد، یک سؤال فرضی از من پرسیده شده بود و برخی اوقات سؤالات فرضی شما را به دردسر و مشکل می اندازد.

فائوچی توضیح داد: من بارها در اینجا به شما گفته ام که (سیاست های) کاهش خسارت کارساز است بنابراین اگر سیاست های کاهش خسارات کارساز است و شما زودتر آن را آغاز کنید، احتمالاً جان افراد بیشتری نجات می یابد. اگر دیرتر آن را آغاز کنید، احتمالاً جان تعداد بیشتری از دست می رود.

وی سپس در حمایت از ترامپ گفت که اولین بار و تنها زمانی که به همراه دکتر دبورا بریکس هماهنگ کننده گروه مبارزه با کروناویروس در کاخ سفید با ترامپ درباره سیاست های شبیه به تعطیلی برای کاهش خسارات گفت وگو کردند، رئیس جمهور به توصیه ها گوش فرا داد و به سمت سیاست های کاهش خسارت پیش رفت.

فائوچی که پیش از این در مصاحبه خود گفته بود که در زمان درخواست برای تعطیلی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا با واکنش های بسیار منفی روبرو شده بود، از این اظهارات عقب نشینی کرد و گفت: در انتخاب واژگان مرتکب اشتباه شده است.

وی توضیح داد: وقتی افراد درباره [سیاست های کاهش خسارات] بحث می کنند، نه لزوماً در مقابل رئیس جمهور بلکه وقتی درباره این موضوع با یکدیگر بحث می کنند، می گویند: همانطور که می دانیم، اینگونه اقدامات (سیاست های کاهش خسارات) احتمالاً تأثیرات مضری بر فلان چیز و چیزهای دیگر خواهد داشت. بنابراین من انتخاب واژگان درستی در این زمینه نداشتم. هیچ کس نگفته بود که نه، تو نباید چنین کنی.

مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری های عفونی فدرال آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا دواطلبانه اظهارنظرات خود را تغییر داده، گفت: همه کارهایی که انجام می دهم داوطلبانه است. لطفا، حتی چنین برداشتی هم نکنید (که تحت فشار مجبور به تغییر سخنانش شده است).

ترامپ که پیش از این به طور ضمنی از اخراج فائوچی حمایت کرده بود، در کنفرانس خبری بعد از اظهارات توجیهی مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری های عفونی گفت که از همان آغاز هم با فائوچی هم نظر بوده است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تا روز گذشته (دوشنبه)، یک میلیون و 921 هزار و 369 نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شدند و 119 هزار و 730 نفر نیز جان خود را از دست دادند. ایالات متحده آمریکا با 582 هزار و 594 مورد ابتلا و 23 هزار و 649 قربانی همچنان بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در جهان را دارد.

دولت ترامپ در 16 مارس (26 اسفندماه) مقررات فاصله گذاری اجتماعی را ابلاغ کرد و قرار است این قوانین تا انتها آوریل (11 اردیبهشت) همچنان ادامه داشته باشد.

طبق گزارش شبکه بی بی سی، هفته گذشته نیز روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که فائوچی و دیگر مقام های بهداشتی از چند هفته قبل از ابلاغ این مقررات خواهان اجرای آن شده بودند.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 650

به "دکتر فائوچی از اظهارات انتقادی علیه ترامپ عقب نشینی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکتر فائوچی از اظهارات انتقادی علیه ترامپ عقب نشینی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید