جنجال بر سر مدیریت کرونایی ترامپ

به گزارش هنجس بلاگ، دونالد ترامپ که همواره به دلیل سوءمدیریت در قبال مدیریت بحران کووید-19 در آمریکا مورد انتقادهای گسترده قرار گرفته، این بار ادعای عجیب او درباره روش های احتمالی درمان کرونا سوژه داغ رسانه اسپانیایی شد.

جنجال بر سر مدیریت کرونایی ترامپ

به گزارش امروز (دوشنبه) روزنامه اسپانیایی ال پائیس، آمریکا این روزها در حالی به عنوان نخستین کشور درگیر بیماری کووید-19 با بحران روبروست که اظهارنظرهای عجیب روز پنج شنبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور مبنی بر تاثیر استفاده از مواد شوینده در مقابل کرونا سوژه داغ و در عین حال تمسخرآمیز رسانه ها شد؛ ترامپ سرانجام روز شنبه بیان نمود که از این پس در نشست های مطبوعاتی روزانه که با هدف به روز کردن اطلاعات شیوع ویروس کرونا در این کشور برگزار می شود، شرکت نخواهد کرد؛ او در صفحه توئیتر نوشت: به وقت و زحمتش نمی ارزد.

ترامپ که تا پیش از این تریبون کرونا را نه تنها جایگاهی برای مدیریت بحران در کشور به رسمیت نمی شناخت، بلکه تصور می کرد که در روزهایی که رقبای انتخاباتی او در قرنطینه به سر می برند، مجال استفاده تبلیغاتی برای او میسر است؛ حال تصمیم آخر او مبنی بر عدم شرکت در این نشست ها بیانگر این است که ترامپ از تغییر ماهیت نشست مدیریت بحران به گردهمایی انتخاباتی مایوس شده است.

بحران کرونا برای ترامپ فرصت بی نظیری بود تا بتواند در ماه های باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری، خود را به عنوان شایسته ترین مقام سیاسی به مردم معرفی کند؛ این در حالی است که نشست های روزانه کاخ سفید از آخرین شرایط کرونا در آمریکا و اقدامات دولت فدرال، همه و همه به عنوان فعالیت های انتخاباتی با موجی از انتقادها روبرو شده است.

ال پائیس در ادامه در واکنش به مشاجره های لفظی ترامپ با خبرنگاران در این جلسات و عدم پاسخگویی مطلوب به پرسش های مطرح شده نوشت: دونالد ترامپ پشت میکروفون همچون میدان مینی است که هر لحظه امکان دارد یک نفر منفجر شود.

حضور پی در پی ترامپ در نشست های خبری در کاخ سفید درباره شیوع کرونا و حرف هایی که او بی محابا در این باره بر زبان می راند، زنگ خطر کاهش بیشتر محبوبیت او را در این شرایط بحرانی آمریکا به صدا درآورده به گونه ای که مشاورانش نگران حضور او در چنین نشست های خبری هستند.

ال پائیس با اشاره به سخنان رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر این که شاید بتوان چیزی شبیه به نور در داخل بدن استفاده کرد و جان انسان ها را نجات داد، نوشت: این که ترامپ این حرف ها را بر اساس چه منابعی اعلام می کند برای ما تعیین نیست، اما واکنش های چهره دکتر دبورا بریکس هنگام شنیدن سخنان عجیب ترامپ برای ما جالب تر است!

بازتاب رسانه ای اظهارات عجیب ترامپ به قدری سریع بود تا جایی که جو بایدن داوطلب ریاست جمهوری آمریکا که رقیب اصلی دونالد ترامپ در انتخابات سوم نوامبر(13 آبان) محسوب می شود نیز در واکنش به سخنان او، روز جمعه در یک یادداشت توئیتری نوشت: نمی توانم باور کنم که باید این را بگویم اما لطفا سفیدکننده ها را ننوشید.

روزنامه دیلی نیوز نیویورک روز شنبه گزارش داد که ظرف 18 ساعت پس از ادعای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر احتمال معالجه کرونا با تزریق مواد ضدعفونی کننده به بدن بیمار، شمار مسمومیت های ناشی از این مواد در شهر نیویورک افزایش چشم گیری داشته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ابتدا همه گیری کووید-19 در این کشور را ناچیز می شمرد و این رویکرد سبب شده تا بسیاری از کارشناسان در این کشور با توجه به شیوع فزاینده این ویروس، او را مقصر اصلی در دیر اقدام کردن برای مقابله با ویروس کرونا بدانند؛ این در حالی است که دونالد ترامپ در روزهای اخیر بر بازگشایی کسب و کارها تاکید کرده و گفت که او حرف آخر را در این باره می زند.

آمریکا که شاهد بیشترین شیوع ویروس کرونا در جهان است، با بیش از 960 هزار مبتلا به ویروس کرونا نزدیک به یک سوم مبتلایان جهانی را تشکیل داده است؛ تا به امروز بیش از 55 هزار نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 731

به "جنجال بر سر مدیریت کرونایی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال بر سر مدیریت کرونایی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید