دکوراسیون و طراحی حیاط خلوت و پاسیو در منازل مسکونی

به گزارش هنجس بلاگ، طراحی حیاط خلوت یکی از قسمت های مهم طراحی دکوراسیون داخلی هر منزلی است. حیاط خلوت بگونه ای نشان دهنده نمای داخلی و خارجی خانه نیز می باشد، قسمتی از خانه که ارتباطی بین دکوراسیون محیط داخلی و محیط خارج خانه برقرار می نماید و به دلیل همین ارتباط بین محیط داخل و خارج، طراحی دکوراسیون حیاط خلوت نباید به صورت جداگانه و در سبک متفاوت با دکوراسیون محیط داخلی خانه باشد. در خانه ها و آپارتمان های کوچک معمولا یک تراس یا حیاطی کوچک وجود دارد که فرصتی مناسب برای افراد ساکن در خانه برای لذت بردن و استفاده از هوای تازه و آزاد در خانه فراهم می نماید. اما اغلب در خانه های ایرانی از این فضای بکر برای نگهداری وسایل اضافی و بعضا انباری استفاده می گردد در صورتی که طراحی مدرن و امروزی چنین فضایی بسیار با ارزش تر از تبدیل شدن به انباری و وسایل بی استفاده یا کم استفاده خواهد بود.

دکوراسیون و طراحی حیاط خلوت و پاسیو در منازل مسکونی

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ آنلاین کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

حیاط خلوت و پاسیو استفاده های بسیار زیادی دارد، برای مثال اگر فضای آن زیاد باشد می توان بخشی را با مبلمان تزئین و بخشی دیگر را با گل کاری به باغچه ای سرسبز تبدیل کرد و یا در بخش های دیگر استخری برای شنا در نظر گرفت. البته در مواقع مهمانی ها بحث و مصاحبه در حیاط خلوت زیر آلاچیقی سر سبز بسیار لذت بخش خواهد بود. نکته ای که در طراحی پاسیو و تراس خانه باید توجه کنید انتخاب کفپوش و همچنین دیوار پوش شیک و زیبا است، سعی کنید در این محیط ها چون در فضای خارج هستند از سرامیک ها و بطور کلی موادی بهره ببرید که لغزنده نباشند بخصوص در زمان بارندگی وجود یک کفپوش مقاوم در برابر لغزندگی یک امتیاز بسیار عظیم محسوب می گردد. برای ترکیب و هماهنگی بیشتر بین دکوراسیون داخلی خانه و محیط تراس و حیاط خلوت می توانید از رنگ ها و سبک های مشابه در هر دو محیط بهره ببرید. در شکل های زیر مدل های زیبایی از دکوراسیون محیط حیاط خلوت و پاسیو منازل مسکونی را مشاهده خواهید کرد.

طراحی حیاط خلوت

منبع: اتاق
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1816

به "دکوراسیون و طراحی حیاط خلوت و پاسیو در منازل مسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون و طراحی حیاط خلوت و پاسیو در منازل مسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید