رئیس مجلس آلمان: اروپا به یک ارتش مدرن احتیاج دارد

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس مجلس آلمان در گفتگویی بر لزوم دفاع مشترک اروپایی و عهده داری مسئولیت بیشتر این اتحادیه تاکید نموده و گفت: ما وقت زیادی نداریم و در جهانی خطرناک زندگی می کنیم که در آن اروپا به یک ارتش شایسته عمل و مدرن احتیاج دارد.

رئیس مجلس آلمان: اروپا به یک ارتش مدرن احتیاج دارد

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وولفگانگ شایبله، رئیس مجلس آلمان و سیلوی گولارد، وزیر دفاع سابق فرانسه در تبادل نظری مشترکی با روزنامه دی ولت آلمان به مسئله سیاست دفاعی اروپا پرداختند.

گولارد در این مصاحبه خاطرنشان کرد که جهان بسیار تغییر نموده است و امروزه ما در برابر چالش های تغییرات آب و هوا، پیامدهای مهاجرت و مسائل ناشی از انقلاب فناوری هستیم. اروپا ممکن است در همه این مسائل خیلی کند حرکت کند اما در حال حرکت است.

شایبله هم تاکید نمود که بخصوص دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپبه ما نشان داد که اروپاییان باید سریعا یاد بگیرند که مسئولیت بیشتری را بر عهده گیرند. این مسئله همچنین باید در زمینه سیاست دفاعی هم در نظر گرفته گردد. البته به دلایل تاریخی آلمانی ها در این راستا شریک سرسختی محسوب می شوند.

گولارد هم در بخش دیگری از تبادل نظر با این رسانه آلمانی گفت : رهبری فرانسه به تنهایی برای ایجاد دفاع اروپایی کافی نیست و البته ما به نیروی تصمیم گیری قدرت اجرایی فرانسه از جمله در مسئله انتقال نیرو به اقتصادی احتیاج داریم. در عین حال ما به مشارکت مجلس ها و بعضی خویشتن داری ها از طرف آلمان احتیاج داریم.

وی اضافه نمود: باید این مسئله واضح گردد که اتحادیه اروپا یک قدرت منحصربه فرد است که بر مبنای ارزش های خود پایدار است و از تاریخچه خود در تمامی زمینه ها درس گرفته است.

رئیس مجلس آلمان هم ابراز امیدواری کرد که در دوره قانونگذاری بعدی اقدامات مشخصی در این راستا انجام گردد و در عین حال گفت: در دولت فعلی آلمان بعید است در این راستا پیشرفتی شکل گیرد و ما باید منتظر انتخابات مجلسی آینده آلمان و شاید انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2020 باشیم و بعد از آن شاید بتوانیم گام های مشخصی را در این راستا برداریم.

شایبله در عین حال گفت: ما وقت زیادی نداریم و در جهانی خطرناک زندگی می کنیم که در آن اروپا به یک ارتش شایسته عمل و مدرن احتیاج دارد. آلمانی ها خواهان این مسئله هستند و بلافاصله آماده اند تا از ارتش ملی چشم پوشی نمایند و من در این راستا به فرانسوی ها بیشتر مشکوکم.

وزیر دفاع سابق فرانسه هم در ادامه گفت: بیشتر فرانسوی ها اساسا هیچ تردیدی در این باره که با آلمانی ها یک ارتش مشترک بسازند ندارند. باید تنها پیش از آن در این باره بحث گردد که این ارتش چه هدفی باید داشته باشد و چه منابعی را می خواهیم در اختیار آن قرار دهیم؟ ساختارهای نهادی هم باید کاملا محکم و ضد بحران ساخته گردد. در اینجا مسئله مرگ و زندگی در میان است و نباید این اتفاق بیفتد که وقتی اولین تابوت های نیروهای اروپایی به این اتحادیه برگردند تردیدهایی درباره ضرورت ارتش مشترک اروپایی شکل گیرد.

رئیس مجلس آلمان همچنین خواهان ادغام پست ریاست کمیسیون اروپایی و رئیس شورای اروپایی شده و گفت: باید به چنین مقامی این حق داده گردد که تیم خود را تشکیل دهد و در این صورت نه تنها گام رو به جلوی بزرگی در جهت ایجاد اروپای فدرال برداشته خواهد شد بلکه اتحادیه اروپا هم مشروعیت دموکراتیک تری پیدا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2843

به "رئیس مجلس آلمان: اروپا به یک ارتش مدرن احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس آلمان: اروپا به یک ارتش مدرن احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید