روحانی: فضای مجازی بسیاری از مفاسد را از بین برده است

به گزارش هنجس بلاگ، حسن روحانی رییس جمهوری روز سه شنبه در آیین رونمایی از سامانه های توسعه دولت الکترونیک، با تشریح مجموعه فعالیت های انجام گرفته در این زمینه در دولت تدبیر و امید، گفت: امروز برای دولت و ملت بزرگ ایران به خاطر مصوباتی که در اجرای فناوری های اطلاعات داشتیم روز مبارکی بود این بیستمین جلسه ای بود که به طور مرتب این مساله را دنبال می کنیم. زندگی مردم باید برمبنای شرایط نوین جهانی بنیانگذاری شود.

روحانی: فضای مجازی بسیاری از مفاسد را از بین برده است

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: مردم در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد بودند که بسیاری از فعالیت ها و کار هایی که قبلا انجام می گرفت امروز با یک موبایل ساده ای که در اختیار هست اعم از همه فعالیت های بانکی، مالی، پولی و رد و بدل ها از طریق سامانه الکترونیک انجام می گیرد.

روحانی گفت: امروز شرایطی فراهم شده که مردم بسیاری از خدمات را از طریق فناوری اطلاعات به راحتی دریافت می کنند. اگر خودرویی را نیاز دارند که او را به جایی برساند از طریق همین سامانه های الکترونیک وارد شود و خدمات بگیرد. اگر صنایع دستی را انجام داده از طریق این سامانه ها می تواند بفروش برساند.

رئیس جمهوری در عین حال تاکید کرد: زندگی مردم امروز کاملا متحول شده و شرایط قبلی و سنتی دیگر نیست چراکه با تلاش این دولت، هوشمند سازی دامنه بسیاری وسیع تری را به خود گرفته و فعالانه به پیش می رود.

روحانی در ادامه به خطرات فضای مجازی اشاره کرد و گفت: خطرات این فضا بالاتر از شرایط عادی است. وقتی آزادراه ندارید خیلی به سختی راستا را طی می کنید و با خطراتی در جاده باریک روبرو هستید. اما وقتی وارد آزادراه می شوید خیلی سریع به مقصد می رسید و بسیاری از خطرات هم کم می شود البته ممکن است خطراتی هم ایجاد شود، اگر خودرویی کار نابسامانی انجام دهد تصادف زنجیره ای درست می شود که در جاده عادی چنین اتفاقی نمی افتد یا خیلی نادر است. فضای مجازی زندگی را سهل و آسان می کند. فعالیت ها را سرعت می بخشد و بسیاری از مفاسد را از بین می برد.

رییس جمهوری با بیان این که مصوبات خوبی در زمینه مالیات، سلامت، خدمات در استان ها و کشاورزی داشتیم که همه این ها کار را تسهیل می کند، افزود: امروز دولت در بخش سلامت کار های بزرگی انجام داده است. یکی تحول در بخش سلامت بود که مردم با پول کمتری به سلامت می رسند. قدم دوم بیمه همگانی بود که همه را تحت پوشش قرار دادیم و قدم سوم سلامت الکترونیک بود، این که مردم به راحتی وارد یک بیمارستان شوند و با یک شماره ملی و کارت به راحتی پیش پزشک بروند تا سلامت بهتر و دقیق تر و سریعتر انجام شود.

وی با بیان اینکه ممکن است در آغاز راه مشکلاتی هم باشد و کمی مقاومت باشد، گفت: ما داریم از سنت به مدرنیته وارد می شویم یعنی از کار های سنتی و قدیمی به فناوری های نو وارد می شویم؛ بنابراین تا عادت کردن به فناوری های نو و شرایط جدید کمی سخت است، اما کار در ادامه کاملا آسان می شود.

روحانی افزود: بسیاری از دارو هایی که لازم نیست مصرف شود از این طریق حل خواهد شد. ما به راحتی می توانیم به کار پزشکی، نسخه نویسی ها و نسخه پیچی ها در داروخانه ها نظارت دقیق داشته باشیم، بسیاری از مصرف هایی که لازم نیست کاسته می شود و کاهش پیدا می کند. بسیاری از جا هایی که برای بار دوم و سوم نیاز به مراحل تشخیصی ندارد که مراجعه کند. همه از طریق سامانه های الکترونیکی انجام می شود؛ بنابراین این تحول در سایه فناوری های نوین اطلاعات و هوشمندسازی انجام می گیرد.

رییس جمهوری با بیان این که دولت الکترونیک وظیفه بزرگی برای دولت است، گفت: دولت باید با الکترونیکی کردن کار ها کاغذ را جمع کند. در گزارشی دیدم که سال گذشته یک میلیارد مراجعه ای که از طریق کاغذ انجام بگیرد کاهش پیدا کرده است و از طرف دیگر امضا های طلایی کم کم از بین می رود. مفاسدی که در سایه روبرو شدن افراد صورت می گیرد کاهش پیدا کرده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2799

به "روحانی: فضای مجازی بسیاری از مفاسد را از بین برده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: فضای مجازی بسیاری از مفاسد را از بین برده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید