روسیه: بحران لیبی باید توسط مردم لیبی و به وسیله مذاکره حل گردد

به گزارش هنجس بلاگ، معاون وزیر خارجه روسیه روز آدینه تاکید نمود که اوضاع لیبی باید توسط مردم خود این کشور و به وسیله مذاکره حل گردد.

روسیه: بحران لیبی باید توسط مردم لیبی و به وسیله مذاکره حل گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، معاون وزیر خارجه روسیه روز آدینه گفت که بحران در لیبی از جمله موضوعاتی است که محور تمرکز تماس های روسیه و ترکیه بوده و این دو کشور به دنبال پیدا کردن یک زمینه مشترک درباره این کشور هستند.

به گزارش اینترفکس، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید نمود: اوضاع در لیبی باید توسط مردم لیبی و به وسیله مذاکرات حل گردد.

لیبی از زمان سقوط معمر القذافی دیکتاتور سابق این کشور در اواخر سال 2011، از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب این کشور رنج می برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست فائز السراج وجود دارد که در سطح بین الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

نیروهای حفتر از چهارم آوریل گذشته (پانزدهم فروردین ماه) حملات خود به طرابلس را برای نفوذ به این شهر شروع نموده اند، اما با وجود برخورداری از حمایت های تسلیحاتی و اقتصادی امارات، عربستان و مصر هنوز پیروز نشده اند به این شهر نفوذ نمایند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی 27 نوامبر (ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان روبرو شد و متعاقب آن یونان از اخراج سفیر دولت السراج از اطلاع داد.

نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر نیز در روزهای گذشته با صدور بیانیه ای امضای توافقنامه بین السراج و اردوغان را باطل دانستند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 120

به "روسیه: بحران لیبی باید توسط مردم لیبی و به وسیله مذاکره حل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: بحران لیبی باید توسط مردم لیبی و به وسیله مذاکره حل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید