سامانه نظارت بر طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی راه اندازی شد

به گزارش هنجس بلاگ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: سامانه مانیتورینگ نظارت بر طرح نهضت ملی مسکن برای نخستین بار در این استان عملیاتی و راه اندازی شد.

سامانه نظارت بر طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی راه اندازی شد

عباس یوسف زاده روز دوشنبه در نشست کارگروه کنترل پروژه و آمار اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اعلام این خبر اضافه نمود: این سامانه نظارت بر عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در مناطقی که این طرح در حال اجراست، نظیر شهرک مهرگان مشهد، شهرستانهای نیشابور و سبزوار بر عهده دارد.

وی گفت: استقرار سامانه نظارت بر عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن بنا به لزوم و اهمیت پایش همه ذینفعان و مداخله گران در این طرح به منظور تسهیل و تسریع فرآیندهای عملیاتی به صورت آزمایشی به اجرا درآمده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در فاز بعدی راه اندازی این سامانه، پایش عملکرد پیمانکاران، ناظرین، دستگاه های خدماتی و غیره به صورت برخط انجام می گردد.

در نشست کارگروه کنترل پروژه و آمار اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مباحث مختلفی از جمله تسریع در حل مسائل طرح نهضت ملی مسکن استان، تهیه و تنظیم فرمت های یکسان بصورت روزانه، هفتگی و ماهانه؛ تدوین ساختار داشبوردهای مدیریتی به تفکیک پیمانکاران و مشاوران، تهیه و تنظیم شیوه نامه ها و دریافت مدون برنامه های زمانبندی پیمانکاران ، ساختار اجرایی پروژه ها ، کنترل قیمت تمام شده، نیازمندی های مصالح و تجهیزات مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

به گزارش ایرنا، جمع کل ثبت نام شدگان در طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بیش از 374 هزار نفر در شهرهای بالای 100 هزار نفر و زیر 100 هزار نفر است. قرار است 30 هزار واحد مسکونی در منطقه سیدی مشهد برای طرح نهضت ملی مسکن ساخته گردد.

سهم این استان از طرح ملی نهضت ملی مسکن 400 هزار واحد طی یک برنامه چهار ساله است که سهم آن نسبت به کشور 10 درصد می باشد، از این تعداد تامین زمین 230 هزار واحد از محل اراضی دولتی و تفاهم نامه ها با نهادهای مختلف، 100 هزار واحد در بخش روستایی و 70 هزار واحد از محل خود مالکی و بازآفرینی انجام می گردد.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3848

به "سامانه نظارت بر طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه نظارت بر طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید