سقوط صادرات نفت عربستان به آمریکا

به گزارش هنجس بلاگ، عربستان سعودی در کوشش برای محدود کردن عرضه در بازار جهانی، صادرات نفت خود به آمریکا را به پایین ترین رکورد چند دهه اخیر کاهش داد.

سقوط صادرات نفت عربستان به آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، آنالیز آمار محموله های نفتی توسط بلومبرگ نشان داد عربستان سعودی که بزرگترین صادرنماینده نفت دنیا است، در اوت تنها 177 هزار بشکه نفت به آمریکا ارسال نموده است.

سعودیها در آوریل هنگامی که جنگ قیمت با روسیه راه انداخته بودند با کرایه ناوگانی از ابرنفتکشها، حداکثر 1.3 میلیون بشکه در روز نفت به آمریکا فرستاده بودند. این حجم کم سابقه صادرات نفت عربستان با سقوط تقاضا برای نفت و خطر سرریز شدن ظرفیت مخازن نفت آمریکا همزمان شد.

پس از این که عربستان سعودی و روسیه برای تقویت قیمتها، در چارچوب گروه اوپک پلاس پیمان جدیدی برای محدودیت عرضه منعقد کردند، سعودیها اعلام کردند که قصد دارند با محدودیت عرضه به کاهش سطح ذخایر آمریکا یاری نمایند.

طبق آمار شرکت تحقیقاتی کلیپر دیتا، واردات نفت عربستان سعودی به آمریکا در اوت که احتمالا مربوط به محموله های ارسال شده در فاصله ژوئن تا ژوییه است، پایینترین میزان واردات از سال 1985 به این سو بوده و به 264 هزار بشکه در روز رسیده است. برآورد می گردد واردات نفت عربستان سعودی به آمریکا در سپتامبر کاهش بیشتری نسبت به اوت پیدا خواهد نمود و تقریبا نصف شده و به 140 هزار بشکه در روز می رسد.

حجم اندک نفت عربستان که طی ماه اوت در نفتکشها به مقصد آمریکا بارگیری شد، نشان می دهد که واردات آمریکا از این کشور برای سپتامبر و اکتبر از نظر آمار پایینترین رکورد چند دهه اخیر خواهد بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، هلیما کرافت، مدیر استراتژی کالای شرکت آر بی سی کپیتال به شبکه سی ان ان بیزنس گفت: علاوه بر محدود نگه داشتن عرضه به بازار آمریکا که شفافترین آمار را در دنیا دارد، عربستان سعودی احتمالا پس از ابراز نارضایتی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از جنگ قیمت نفت و آسیب دیدن تولیدنمایندگان آمریکایی، یک انگیزه سیاسی را با صادرات کمتر نفت دنبال می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1668

به "سقوط صادرات نفت عربستان به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط صادرات نفت عربستان به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید