آغاز پیاده روی بانوی توریست ایرانی از شهرسوخته سیستان

به گزارش هنجس بلاگ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی امروز هفتم مهرماه 99 اظهار کرد: اولین بانوی جهان گرد ایرانی با حضور در استان سیستان و بلوچستان سفر خود را به دور جهان از شهر سوخته با شعار به نام عشق، دوستی و صلح جهانی شروع خواهد نمود.

آغاز پیاده روی بانوی توریست ایرانی از شهرسوخته سیستان

او گفت: این بانوی ایرانی امروز از زاهدان به سمت شهرسوخته رفته و قرار است آغاز جهت پیاده روی از شهرسوخته به عنوان نماد شهر صلح صورت گیرد.

معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: این بانوی ایرانی در سفر قبلی دور دنیا را با دوچرخه سفر نموده و قرار است این بار به صورت پیاده به تمام دنیا سفر کند.

او گفت: قدم های این بانو از سوی بعضی از افراد خریداری شده که قرار است صرف محرومیت زدایی در مناطق محروم گردد.

میرحسینی ادامه داد: توریستی تاثیر زیادی در صلح، دوستی و آرامش دنیای دارد در واقع سفر و توریستی به عنوان اولین صنعت صلح دنیای به دنبال ارتقا و حمایت از این باور است که هر توریست می تواند سفیر صلح باشد.

او گفت: بنابراین عظیم ترین صنعت دنیا یعنی توریستی مسئولیتی را برای ایفای نقش در این زمینه ها برعهده دارد و باید در خدمت اهدافی برتر یعنی مشارکت وسیع تر صنعت در خدمت به جامعه قرار گیرد و این حرکت مهم بانوی ایرانی نشانگر وجود روح صلح و دوستی در جامعه ایرانی است که تبلور عینی آن را در 5 هزار سال قبل در نخستین تمدن شهرنشینی دنیا شهرسوخته با نقش آفرینی بانوان می توان مشاهده کرد.

معاون توریستی اضافه نمود: در واقع این حرکت نوعی دعوت از جامعه دنیای برای سفر به ایران و سیستان و بلوچستان است که نماد صلح و دوستی دنیای هستند.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1818

به "آغاز پیاده روی بانوی توریست ایرانی از شهرسوخته سیستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "آغاز پیاده روی بانوی توریست ایرانی از شهرسوخته سیستان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز پیاده روی بانوی توریست ایرانی از شهرسوخته سیستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید