شیوه نامه ثبت نام استفاده از برنامه های جشنواره فیلم فجر

به گزارش هنجس بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- شیوه نامه ثبت نام اصحاب رسانه و نویسندگان برای استفاده از برنامه های جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

شیوه نامه ثبت نام استفاده از برنامه های جشنواره فیلم فجر

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، چهلمین جشنواره فیلم فجر از تاریخ 12 تا 22 بهمن 1400 برگزار خواهد شد و به منظور تکریم اصحاب رسانه و اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، شیوه نامه ثبت نام اهالی رسانه و منتقدان را تدوین شده است.

1. مقدمه

چهلمین جشنواره فیلم فجر همزمان با چهل وسومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با کمک خداوند متعال از تاریخ 12 تا 22 بهمن 1400 برگزار خواهد شد. روابط عمومی جشنواره همانند ادوار پیشین، به منظور تکریم اصحاب رسانه و اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، و نیز تسهیل و تنظیم دسترسی به برنامه های بزرگترین رویداد فرهنگی ـ سینمایی کشور، شیوه نامه ثبت نام اهالی رسانه و منتقدان را تدوین کرده است.

2. اهداف

این شیوه نامه در راستای دسترسی بهینه به برنامه های جشنواره، اهداف زیر را دنبال می کند:

هدفمندسازی حضور اصحاب رسانه، منتقدان، میهمانان و مدعوین در سالن مرکزی جشنواره

ارتقای نحوه تعامل و همکاری متقابل ستاد جشنواره و اصحاب رسانه، منتقدان، میهمانان و مدعوین

تکریم اصحاب رسانه، منتقدان و نویسندگان پیشکسوت سینمای ایران

تسهیل و تنظیم فعالیت اهالی رسانه در ایام برگزاری جشنواره

3. برنامه ریزی

از آنجا که سالن مرکزی جشنواره، ظرفیت محدودی دارد و این سالن میزبان گروه های مختلف از جمله: صاحبان آثار، پیش کسوتان سینما، پویشگران علمی و اصحاب رسانه ها و منتقدان است؛ روابط عمومی جشنواره فیلم فجر به منظور کارآیی هر چه بیشتر بخش اصحاب رسانه، با گروه بندی رسانه ها بر اساس رتبه بندی معاونت مطبوعاتی، و نیز با توجه به عملکرد رسانه ها در انعکاس مستمر رویداد های سینمای ایران؛ شاخص ها و شرایط حضور و اندازه سهمیه (تعداد) در سالن مرکزی جشنواره را به توضیح ذیل اعلام می کند.

شایان ذکر است، برنامه ریزی روبط عمومی و ستاد جشنواره به گونه ای است که گروه های خبری و پوششی رسانه، نویسندگان و منتقدان را در سالن مرکزی جشنواره و دیگر اصحاب رسانه را در سالن جداگانه، و یا سایر سالن های جشنواره فجر میزبانی نماید.

4. ثبت نام

فرهیخته، لطفاً پس از مطالعه کامل این شیوه نامه و در صورت موافقت با مفاد آن، تقاضای خود برای دریافت کارت رسانه چهلمین جشنواره فیلم فجر به وسیله تکمیل فرم و بارگذاری مدارک لازم، ارسال نمایید.

شرایط عمومی

مهلت ثبت نام از 27 آذرماه تا 3 دی ماه 1400 در نظر گرفته شده و این مهلت غیرقابل تمدید است. به درخواست هایی که بعد از این مهلت و یا خارج از سامانه جشنواره ارسال گردد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

متقاضیانی که در دوره گذشته در سامانه ثبت نام کرده اند، در این دوره، تنها احتیاج به مراجعه به پروفایل خود در سایت جشنواره و بارگذاری معرفی نامه نو و نمونه اثر (برای منتقدان) و ویرایش اطلاعات (در صورت لزوم) دارند.

ثبت نام در سامانه، به منزله تایید نهایی و صدور کارت نیست. بعد از مرحله ثبت نام، ارزیابی واجدین شرایط به وسیله کارگروهی متشکل از مدیر روابط عمومی و کارشناسان رسانه صورت می پذیرد.

مطابق مفاد آیین نامه، برنامه ریزی برگزاری جشنواره، بر اساس مصوبات و دستور العمل های ستاد ملی مدیریت کرونا خواهد بود. بنابراین، در صورت دارا بودن شرایط این شیوه نامه، فقط برای افرادی کارت صادر خواهد شد که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده و لینک کارت واکسن دیجیتال خود را در سایت جشنواره بارگذاری کرده باشند.

شرایط اختصاصی ثبت نام اصحاب رسانه های مکتوب

رسانه متبوع متقاضی باید دارای گستره توزیع و انتشار کشوری باشد.

رسانه متقاضی باید دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (موجود در فهرست رسانه های دارای مجوز و در حال انتشار و قابل مشاهده در وبگاه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) باشد.

رسانه متقاضی بایستی عملکرد مستمر در خصوص رویداد های سینمای ایران داشته باشد. به نحوی که از بهمن ماه 1399 تا آبان ماه 1400، هر ماه حداقل سه گزارش، خبر یا تحلیل اختصاصی مرتبط با سینمای ایران منتشر کرده باشد.

کارت ها بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده برای هر رسانه و سابقه حرفه ای افراد و به ترتیب اولویت مندرج در معرفی نامه صادر می شوند (خبرنگاری، عکاسی) و اصلاح بعدی اولویت ها پذیرفته نخواهد شد.

معرفی نامه متقاضی باید به امضای مدیرمسئول رسانه رسیده باشد.

اندازه حضور و عملکرد فعالان هر رسانه در دوره های قبلی جشنواره فیلم فجر و کیفیت فعالیت آنها، یکی از ملاک های ارزیابی درخواست ها خواهد بود.

در صورت امکان، روابط عمومی جشنواره شرایط حضور سایر متقاضیان حائز شرایط را در دیگر سینما های جشنواره فراهم خواهد نمود.

شرایط اختصاصی ثبت نام رسانه های دیداری و شنیداری

در معرفی نامه همکاران برنامه های رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی، لازم است عنوان دقیق شغلی درخواست کننده (خبرنگار، گزارشگر، مجری، تصویربردار، صدابردار، عوامل فنی، تهیه کننده و...) قید گردد. کارت ها بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده به ترتیب اولویت مندرج در نامه صادر می شوند و امکان اصلاح وجود ندارد.

در معرفی نامه همکاران برنامه های رادیویی و تلویزیونی، لازم است مصوبه پخش برنامه مورد نظر در شبکه یا شبکه های مربوطه ارائه و زمان پخش و مدت برنامه در نامه ارسالی قید شده باشد.

در خصوص برنامه های رادیویی و تلویزیونی، درصورتی که برنامه مورد نظر در جشنواره سال قبل پخش شده باشد، حتماً باید یک نمونه از برنامه، در قالب یک لوح فشرده به همراه نامه به روابط عمومی جشنواره ارسال گردد. بدیهی است پخش برنامه در ادوار گذشته، از جمله ملاک های آنالیز خواهد بود.

در صورت عدم پخش برنامه اعلامی در حین برگزاری جشنواره، روابط عمومی از ادامه فعالیت گروه تولیدی در سینمای رسانه ممانعت به عمل خواهد آورد.

در خصوص برنامه های اینترنتی، درگاه پخش برنامه مورد نظر، حتما بایستی در نامه رسمی ارسالی، درج شده باشد.

شرایط اختصاصی ثبت نام اعضای انجمن منتقدان

منتقدان متقاضی بر اساس فهرست رسمی اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، آنالیز خواهند شد.

برای اعضای انجمن منتقدان، ارائه سه نمونه یادداشت، گزارش یا نقد مرتبط با فیلم های دوره سی وهشتم و یا سی ونهم جشنواره فیلم فجر که به نام متقاضی در یکی از رسانه های معتبر منتشر شده باشد، لازم است.

برای منتقدان و خبرنگاران سینمایی پیشکسوت، سهمیه محدود و جداگانه ای منظور می گردد، اما لازم است در سامانه ثبت نام کنند.

5. گاه شمار صدور کارت

شروع ثبت نام 27 آذر و آخرین مهلت ثبت نام 3 دی 1400 است.

امید است با همکاری اصحاب رسانه در توجه به مهلت ثبت نام و بعلاوه مقررات ثبت نام اهالی رسانه شاهد برگزاری هر چه باشکوه تر و منظم تر چهلمین جشنواره فیلم فجر باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3611

به "شیوه نامه ثبت نام استفاده از برنامه های جشنواره فیلم فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه ثبت نام استفاده از برنامه های جشنواره فیلم فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید