صادرات 88 میلیون دلاری کالا از خراسان جنوبی در شرایط کرونا

به گزارش هنجس بلاگ، مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: مجموع کالاهای صادراتی خروجی از گمرکات خراسان جنوبی طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال 88 میلیون و 161 هزار دلار بوده است.

صادرات 88 میلیون دلاری کالا از خراسان جنوبی در شرایط کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، محمدعلی خاشی چهارشنبه 21 خرداد گفت: 20 میلیون و 487 هزار دلار از این صادرات مربوط به کالاهای تولیدی خراسان جنوبی و 67 میلیون و 674 هزار دلار نیز مربوط به کالاهای تولیدی سایر استان ها است که از گمرکات خراسان جنوبی صادر شده است.

وی گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش 107 درصد و از نظر وزن 37 درصد رشد داشته است، عمده کالاهای صادراتی سال جاری به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، آذربایجان و تایوان رفته است.

خاشی اعلام کرد: تره بار، سیمان، انواع مشتقات سبک و سنگین، گازوئیل، حبوبات، تخم مرغ، جوجه یک روزه، مرغ، خوراک آماده طیور و ایزوگام از جمله کالاهای صادراتی سال جاری بوده است.

وی گفت: طی فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری شش فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش 122 هزار دلار و وزن 73 تن تشکیل شده و عمده کالاهای وارداتی به استان شامل ماسک، بذر یونجه، دام و لوازم یدکی بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از تزانزیت 508 دستگاه کامیون با وزن 13 هزار و 389 تن در دوماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: میزان ترانزیت استان در دوماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 16 هزار درصد و وزن 20 هزار درصد رشد داشته است.

خاشی افزود: در دوماهه سال جاری 57 مسافر ورودی و 161 مسافر خروجی از گمرک ماهیرود داشته ایم، میزان مسافرین ورودی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 98 درصد و مسافرین خروجی 99 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: مهمترین اقلام ترانزیت شده به کشور افغانستان از گمرک ماهیرود فوفل، کود اوره و پنل خورشیدی است که از کشورهای اندونزی، چین و ترکمنستان حمل شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با ابراز خرسندی از تعطیل نشدن پایانه مرزی ماهیرود به دلیل شیوع کرونا، عنوان نمود: کرونا در بحث صادرات هیچ گونه محدودیتی برای این استان به وجود نیاورده و کالاها براساس پروتکل های بهداشتی در دو طرف مرز مبادله می شوند.

خاشی از استقرار چهار تیم بهداشتی برای جلوگیری از ویروس کرونا در مرز ماهیرود خبر داد و گفت: همچنین سم پاشی کامیون های ترانزیتی در مرز ماهیرود به صورت مستمر انجام می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1023

به "صادرات 88 میلیون دلاری کالا از خراسان جنوبی در شرایط کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 88 میلیون دلاری کالا از خراسان جنوبی در شرایط کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید