طبیعت برفی دریاچه زریوار؛ زیبایی گردشگری زمستانی مریوان

به گزارش هنجس بلاگ، دریاچه زریوار یا زریبار به عنوان یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین ایران از زیباترین جاذبه های طبیعی و گردشگری استان کردستان محسوب می گردد.

طبیعت برفی دریاچه زریوار؛ زیبایی گردشگری زمستانی مریوان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران پرس، اطراف دریاچه زریوار با کوه هایی زیبا از درختان و مراتع احاطه شده است که جلوه ای منحصر به فرد به این دریاچه می دهد و بعلاوه این روزها به سبب بارش برف در اوایل زمستان سال جاری، طبیعت برفی دریاچه زریوار دیدنی شده است.

آب دریاچه زریوار از چشمه های جوشانی که در کف آن واقع شده است و از آب باران و برف، تأمین می گردد. با توجه به بارش سنگین برف در شهرستان مریوان انتظار می رود، از لحاظ بالا آمدن آب دریاچه زریوار، بهاری سرسبز و مکانی دیدنی برای گردشگران در غرب ایران در فصل بهار و تابستان آینده قابل پیش بینی باشد.

دریاچه زریوار در فصل زمستان هم زیبایی دوچندانی دارد و با یخ زدگی بخشی از این دریاچه، قدم زدن در این سطح یخی، حس و حال دیگری به گردشگران و طبیعت دوستان می دهد.

دریاچه زریوار یکی از پناهگاه های حیات وحش نیز محسوب می گردد و در لیست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است. دریاچه زریوار میزبان گونه های مختلف پرندگان نادر بومی و مهاجر بوده که حضور پرندگان، بر زیبایی این دریاچه افزوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3743

به "طبیعت برفی دریاچه زریوار؛ زیبایی گردشگری زمستانی مریوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت برفی دریاچه زریوار؛ زیبایی گردشگری زمستانی مریوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید