فیروزجا در مقابل مرد شماره دو شطرنج دنیا باخت، فیروزجا همچنان بدون امتیاز در قعر جدول

به گزارش هنجس بلاگ، فیروزجا دور چهارم مسابقات سوپرتورنمنت کارلسن در مقابل قدرت دوم شطرنج دنیا نهاده شد و در مقابل این شطرنج باز بازنده شد.

فیروزجا در مقابل مرد شماره دو شطرنج دنیا باخت، فیروزجا همچنان بدون امتیاز در قعر جدول

به گزارش خبرنگاران، روز آدینه و از ساعت 18:30 به وقت ایران مسابقات سوپرتورنمنت کارلسن در دور چهارم شروع شد. در این مسابقات هشت شطرنج باز برتر و نامدار شطرنج دنیا حضور دارند.

علیرضا فیروزجا در دور چهار این رقابت ها مقابل فابیانو کاروانا آمریکایی نهاده شد. این شطرنج باز آمریکایی با ریتینگ کلاسیک 2835 و 27 سال سن در رده دوم دنیا در بخش کلاسیک نهاده شده است. فیروزجا که به نظر می رسید همچنان در حسرت برد بازی گذشته اش مقابل هیکارو ناکامورا مانده بود در دور اول نتوانست مقابل بازی سریع حریف مقابله کند. او در این دور از این حریف قدرتمند آمریکایی باخت.

دور دوم این مسابقات هم فیروزجا با مهره مشکی به مصاف کاروانا رفت. علیرضا که کار آسانی نداشت در این دور هم متحمل شکست شد. این شکست بازگشت او را به مسابقه بسیار سخت کرد.

دور سوم در حالی شروع شد که فیروزجا فقط به فکر برد بود. او با مهره سفید در مقابل این شطرنج باز آمریکایی نهاده شد و توانست به پیروزی برسد. در دور چهار هم علیرضا برای دریافت امتیاز از حریف محکوم به برد بود اما پیروز به این کار نشد تا در کل شطرنج باز آمریکایی پیروز گردد با نتیجه سه بر یک از سد عیلرضا بگذرد.

به اعتقاد مفسران بازی علیرضا می توانست بهتر عمل کند اما با اشتباهاتش برد را با باخت عوض کرد. او بدون امتیاز در قعر جدول قرار گرفته است و کارش برای صعود به مراحل بعد بسیار سخت یا شاید ناممکن شده باشد.

نفر اول شطرنج دنیا با توجه به شیوع کرونا و لغو بازی های حضوری تصمیم گرفت که یک رقابت بسیار مهیج راه اندازی کند. او به دلیل این که علاقه مندان شطرنج در خانه ها بمانند و خلا لغو بسیاری از مسابقات مهم و با کیفیت را احساس نکنند، تصمیم به این کار گرفت. این مسابقات در هفت دور برای هرشطرنج باز که شامل چهار بازی سریع است برگزار می گردد و هر فرد در صورت پیروزی مستقیم برابر حریف 3 امتیاز می گیرد.

در صورت تساوی دو بر دو، شطرنج بازی که در بازی سرنوشت (آرماگادون) پیروز گردد برنده 2 امتیاز خواهد بود و به بازنده یک امتیاز داده خواهد شد.

در خاتمه هفت دور چهار نفر اول به مرحله نیمه نهایی صعود خواهند کرد. نفر اول این ملاقات 70 هزار دلار برنده خواهد شد. هم چنین نفر دوم می تواند جایزه 45 هزار دلاری را برنده گردد. در این رقابت برای تمامی شطرنج بازان جوایزی در نظر گرفته شده، به طوری که نفر آخر این ملاقاتها هم 15 هزار دلار برنده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 738

به "فیروزجا در مقابل مرد شماره دو شطرنج دنیا باخت، فیروزجا همچنان بدون امتیاز در قعر جدول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیروزجا در مقابل مرد شماره دو شطرنج دنیا باخت، فیروزجا همچنان بدون امتیاز در قعر جدول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید